Järele proovitud TehnikaPilk TV

Arvutus: Kulgur C1

Mis on see tuntud sõiduvahend, millega saab sõita vaikselt tänavatel, nii et võõrad läheduses olevad inimesed alati vaatama jäävad? Tegu on juba paar aastat tagasi massidesse hakanud jõudma hoverboardiga, mida saab kutsuda eesti keeles Kulguriks.

Meil oli testimises Kulgur C1, mis on n-ö standardversioon, aga on olemas ka S1 mudel, mis on uuem ja veidi võimsam. Enda olemuselt meenutab Kulgur Segway-d, kuna tegu on samamoodi kaherattalise masinaga, mida juhitakse enda tasakaaluga. Kulguril pole lihtsalt käpidet ning see on palju väiksem, millest tulenevalt on see peamiselt vaid linnaliikluses kasutamiseks loodud. Ette kallutades saab sõita edasi ja tahapoole kallutamisega saab tagurdada ning pööramiseks on vaja kallutada küljele. Kohal seismiseks peab lihtsalt seisma täiesti sirgelt, ilma kuhugi kallutamata.

Sõitmisega peaks hakkama saama igaüks. Küll aga võµtab alguses umbes 10 minutit aega sõitma õppimine, kus on põhiliseks katsumuseks tasakaalu saavutamine. Kui see on olemas, saabki juba üsna lihtsasti sõita, aga siis tuleb meeles pidada, et kui kiirus on juba suur, umbes 15 km/h ja tuleb üks piiks, tuleks kindlasti hoogu maha võtta, muidu järgneb õhulend, mis pole kuigi meeldiv. Samuti tuleks arvestada, et kulguri peale astudes ja maha tulles tuleks ühte jalga, mis pole veel sõiduvahendilt maas, hoida võimalikult sirgelt. Kindlasti ei tohiks kuhugi kallutada maha astudes, kuna siis hakkab Kulgur alt ära sõitma ja nii võib kergelt kukkuda.

DSC05133

Masina maksimaalne sõidukiirus on kuni 15 km/h, mis tundub väga aeglane, võrreldes näiteks autode puhul linnaliikluse kiirusega, et tippkiirus on juba piisavalt suur, et juhitavus muutuks halvemaks ja manööverdamine on keeruline. Sõita saab järjest üle 10 kilomeetri. See on üsnagi hea tulemus, kui arvestada, et tegu on väga kompaktse sõiduvahendiga.

Aku laetustaseme nägemiseks tuleb silmad suunata sõiduki peal oleva nelja tulukese poole, mis kuvavad, kui palju akust veel saadaval on. Sisselülitamine käib ühest nupust ning ka laadimine on lihtne – selleks tuleb ühendada komplektis olev laadija Kulguriga ning paari tunni pärast on aku täis laetud.

Sõiduki suurimaks miinuseks on väiksemapoolsed rattad, millega ei saa väga hästi kulgeda teedel, kus on teeaugud ning väiksed ja suured kivid. Siledal asfaldil on sõita väga hea.

Kulgur C1 hind on kulgurid.ee lehel umbes 500 eurot, mille eest saaks juba korraliku nutitelefoni, ent kindlasti on Kulguril selge sihtgrupp ning meie soovituse saab see kaherattaline sõiduk igal juhul.

Kulgur on väga kasulik sõiduvahend, millest saavad kasu peaaegu kõik, kes tahavad linnas liikuda näiteks tööt koju paar kilomeetrit. Ka poes ja koeraga jalutamas on sellega väga hea kulgeda. Kui 500€ (on ka odavamaid, aga need on halva kvaliteediga ja pole turvalised)  on kõrvale pandud, soovitame kindlasti Kulguri ostmist tugevalt kaaluda.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Reklaam

Kirjavea teataja

Järgnev tekst saadetakse toimetusele ülevaatamiseks: