Connect with us

Põhjalikud arvustused

Riva Audio Turbo X Bluetooth kõlari arvustus

Avaldatud:

Ettevõte Riva või Riva Audio pole maailmas just väga tuntud. Juba mõnda aega on firma valmistanud keskmisest suurema hinnaga ja keskmisest paremaid kõlareid. Täna vaatleme kõlarit, mille nimeks on Riva Audio Turbo X. See on väga huvitav toode.

Riva Audio Turbo X kõlarit saad peagi osta lehelt http://rivaaudio.challenger.ee.

Mis on Turbo X ja mis selles erilist on?

Riva Audio Turbo X on kõlar, mis kasutab soovituslikult muusika esitamiseks Bluetooth ühendust. Nii saab kaablivabalt jätta kõlari eemale ja muusikat valida nutitelefoni kaudu. Konkurentidest eristab Turbo X’i väga vali heli, surround sound funktsioon, väga pikk akukestvus, tippklassi ehituskvaliteet ja võib-olla ka kõrgem hind. Erinevalt väiksemast vennast Riva S’ist ei ole vaatluse all olev kõlar pritsmekindel, aga see eest on see võimsam.

Karbist välja

Olles pakendi turvakleepsud läbi lõiganud ja karbi ühe poole pealt ära tõstnud, ilmub nähtavale sisse pakitud kõlar, mis on omakorda osaliselt ühes karbis.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (3 of 28)

Kui mähitud kõlar välja tõsta, siis on selle all kasutusjuhend.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (4 of 28)

Kui oleme kasutusjuhendi ära võtnud ja teise karbi kaane eemaldanud, saame sealt seest kohe välja võtta mõned kaablid.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (5 of 28)

Nüüd, kui kõik on karbist välja võetud, näeme RCA kaableid, 3,5mm audiokaablit, laadimiskaablit koos EU voolupistikuga, eelnevalt välja võetud kasutusjuhendit ning kõlarit, mis on veel kaitsvas kotis. Kui kõlari ümbert on pehme kilematerjal eemaldatud, siis tuleb sealt välja kõlar, millel on veel kaks kaitsekilet peal.

Välimus

Seade on ehitatud korralikult ning iga detaili peale on mõeldud. Kõlar ei ole kahjuks kuigi väike ning kerge – mõõtmed on 230mm X 89mm X 105mm ning kaaluks on 1,36 kg, mis tähendab, et see kõlar pole loodud just käes hoidmiseks. Rääkides valmistamise materjalidest, tuleks kindlasti mainida, et kõlar on ehitatud väga-väga korralikult. Mitte midagi ei nagise ega ole kusagil mingit odavat plastikut. Suur osa kõlari välimisest pinnast on plastikust, aga tegu on väga tugeva ja soliidse plastikuga.

Kui kõlarit uurida lähedalt, siis leiame sealt üsnagi mitmeid olulisi nuppe, pesasid ja muud.

Kõlari ees võre all paikneb helipesa muusika kuulamiseks kaabliga, Micro USB pesa, aku sisselülitusnupp ning täismõõdus USB-pesa nutiseadmete laadimiseks. Viimaseks nupuks on voolupesa, kuhu voolukaablit ühendades saab kõlari akut laadida. Viimaseks oluliseks elemendiks seadme esiküljel on väike akukujuline tuluke, mis näitab oma värviga aku laetustaset.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (13 of 28)

Turbo X’i esiküljel võre taga on kõlarielemendid ning ees on Riva Turbo kiri.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (9 of 28)

Järgmiseks vaatame alumist külge. Seal on punased tugevad kummipadjakesed, mis ei lase kõlaril laual libiseda. All on ka eemaldatav IO-kate, et soovi korral on see võimalik asetada kõlari portide peale nende kaitseks.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (14 of 28)

Kõige huvitavamad asjad on hoopis kõlari peal. Siin on ilus peegelduv plastikpind, kuhu jäävad paraku sõrmejäljed hästi peale. Mõlemas ääres on kaks üliväikest mikrofoni, millega saab idee poolest kõnesid pidada, aga kes ikka peab nii suure “telefoniga” kõnesid. Plastikpinna keskel on 7 põhilist nuppu, mis on valgustusega ning puutetundlikud!

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (11 of 28)

Mina pole varem veel kohanud kõlarit, mille nupud oleksid puutetundlikud. See pole paha mõte, aga mulle meeldiksid pigem füüsilised nupud, sest nii saan paremini aru, kas olen nupule vajutanud. Puutetundlike nuppudega on tihti üsna raske aru saada, kas on nupule vajutatud või mitte. Väga lahe on see, et kui panna käsi kõlari lähedale, tunnetab kõlar kätt ning juba enne vajutamist paneb nuppude valgustuse tööle. Niisama nupud ei põle, sest see raiskab akut.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (12 of 28)

Igatahes need 7 nuppu on järgnevad: sisse- ja väljalülitusnupp, “S” nupp, Bluetooth’i nupp, helivaigistusnupp, helitugevuse reguleerimisnupud ning “T”-nupp.

“S” nupp lülitab sisse Surround funktsiooni, mis üritab heli panna kõlama rohkem ruumiliselt, sarnaselt 5.1 kodukinosüsteemidele.

“T” nupp on minu lemmik. T nuppu vajutades aktiveeritakse Turbo režiim, mis tähendab et heli muutub valjemaks. Kui lülitada Turbo režiim sisse ja keerata helitugevus maksimaalse 11-ni, siis on detsibelle koguni 100 – see on väga valju.

Rakendus

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (15 of 28)

RIVA Turbo X Ground Control nimeliselt kõlari juhtimise rakendusest Android või iOS telefonidele midagi erilist kahjuks ei leia. Rakendus toimib põhimõtteliselt kõlari kaugjuhtimispuldina, sest rakenduses on olemas kõik samad nupud, mis kõlari enda küljeski. Rakendusega on võimalik hetkel mängiv muusikapala panna seisma või kerida edasi järgmise või eelmise lauluni. Vaikimisi on Turbo X Ground Control’il peal musta värvi kasutajaliides, aga seadete alt on see võimalik muuta elegnatsemaks valgeks.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (16 of 28)

Heli

Nagu kõlarid ikka, tekitab ka vaatluse all olev kõlar heli, kuid mitte tavalist minikõlari-tüüpi heli. Kui keerata helitugevus maksimaalse 11-ni, jätta kõlar maja teisele korrusele ja minna ise maja teise otsa esimesele korrusele, siis on väga hästi heli ka sinna kuulda. Tehnilistest näitajatest rääkides on kõlari võimsus 45 vatti ning sees on 3 põhikõlarielementi ning lihtsamalt öeldes 4 lisakõlarit.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (10 of 28)

Üllataval kombel ei moonuta maksimaalne helitugevus absoluutselt helikvaliteeti. Kui alguses hakata muusikat kuulama vaiksemalt, ei tundugi, et tegu oleks natuke vingema kõlariga. Kui aga sisse lülitada T-funktsioon, siis muutub helipilt elavamaks. Enne on heli kuidagi vaikne ja natuke tundub, et tegemist on monoheliga, aga T-funktsiooniga, selgub, et see kõlar on päris hea. S-funktsioon peaks muutma heli ruumilisemaks, aga minu katsetuste järgi ei muutnud see midagi.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (19 of 28)

Telefoni kõlaritest on Turbo X vähemalt 10 korda võimsam ning parema heliga. Olles väga palju aega kuulanud muusikat telefoni kõlaritest, sain alles Riva kõlariga aru, millest olin ilma jäänud. Selle kõlariga oli pigem probleemiks liiga valju heli ka minimaalsel helitugevusel – mõnes vaiksemas kohas olles pole mõistlik seda kõlarit üldse käima pannagi.

Aku

Ostupakendil on vastav kleebis ning kodulehel on kirjas, et kõlari aku peab vastu lausa 26 tundi, kui järjest kuulata muusikat 75dB-l. Mina ei suudaks nii kaua järjest muusikat kuulata, aga pärast paaritunnist muusikakuulamist tühjenes aku vaid paar protsenti. Nii suure aku juures on veel üks eelis – tänu suurele akule on võimalik teel olles laadida enda telefoni või tahvelarvutit kasutades kõlari akut.

Kandekott

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (20 of 28)

Ostukomplektis kotti kaasas ei ole. Umbes 25 euro eest on võimalik juurde osta kõlari kandekott, kuhu pehmesse sametisse sisemusse mahub kõlar ise ning ette suurde taskusse on võimalik mahutada laadija, telefon või midagi muud. Pehmest sangast on kotti mugav käes hoida, aga kahjuks puudub õlarihm. Kui muusikaisu saab otsa, siis on  sellel kotil veel üks väga praktiline kasutusvõimalus – sinna sisse mahub näiteks hübriidkaamera koos telesuumobjektiiviga või sinna sisse saab lihtsalt mõned kaameraobjektiivid panna ning neid mugavalt ja turvaliselt kaasas kanda.

Riva Audio Turbo X tootefoto tehnikapilk lehelt (1 of 1)

Plussid ja miinused:

[one_half] [tie_list type=”thumbup”]
  • Ehituskvaliteet on väga hea
  • Helikvaliteet on väga hea ning heli saab keerata väga valjuks
  • Tänu Turbo režiimile saab muusikat kuulata kuni 100dB
  • Võimalus laadida kõlari akuga nutitelefoni või tahvelarvutit
  • Võimalik juurde osta multifunktsionaalne kandekott
  • Väga pikk akukestvus
  • Valikus on ka valget värvi mudel
  • Loodetavasti jõuab enne jõule Eestis müügile
[/tie_list] [/one_half][one_half_last] [tie_list type=”thumbdown”]
  • Hind pole just kuigi soodne
  • Kandekott pole komplektis ja maksab üsna palju
  • Puutetundlikud nupud ei toimi alati täiuslikult
  • Kõlar on üsna suur ja raske, mistõttu pole seda eriti mugav pikal jalutuskäigul või reisil kaasas kanda

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (22 of 28)

[/tie_list] [/one_half_last]

Kokkuvõte

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (21 of 28)

Kokkuvõtvalt on tegu väga korraliku, pika akukestvusega, valju ja hea heliga ning ilusa kaasaskantava Bluetooth kõlariga, mis teeb suurepärast heli, aga hind on tavalisele muusikasõbrale liiga suur. Inimesele, kes soovib lihtsalt tavalist Bluetooth kõlarit, soovitan X-Mini või JBL’i mudelid, mis maksavad vaid 10-50 eurot, aga tõsisemale muusikasõbrale, kellel raha pole probleemiks, soovitan seda kõlarit küll.

Riva Audio Turbo X tehnikapilk tootefoto koik oigused kaitsutd (24 of 28)

Hindeks saab kõlar 4,5 tärni viiest suure hinna ja teiste väikeste miinuste põhjal, sest need miinused pole midagi väga eemaletõukavat.

Riva Audio Turbo X kõlarit saata peagi soetada lehelt http://rivaaudio.challenger.ee.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Reklaam
Kliki siia kommenteerimiseks

Eesti

Stigo – lahutamatu kaaslane suurlinnades

Avaldatud:

Juba mitmeid aastaid on Eestis toodetud üle maailma laineid löövaid tehnikaimesid, seekord siis elektri jõul liikuv pisimopeed Stigobike. Otsustasime ka omal käel uurida, mis sorti aparaat see õigupoolest on. Natuke rohkem kui aasta tagasi jõudis see ametlikult müügile ning on kättesaadav üle maailma edasimüüjate võrgustikust.
Tehnilise poole pealt on tegu kompaktse elektrirolleriga, mida on võimalik vaid mõne sekundi & liigutusega kokku pakkida, nii et see võtab enda alla kõigest 40x48cm suuruse põrandapinna. Tänu sellele on võimalik sõiduvahendit väga mugavalt mahutada ka kontorisse või pisemasse korterisse. Edasi veab Stigot koos sõitjaga 250W elektrimootor, mis tundub paberil küllaltki jõuetuna, kuid tegelikult saab suurepäraselt hakkama inimese sõidutamisega. Stigobike’i on võimalik soetada nii ühe kui ka kahe 36V akuga. Vastavalt sellele on siis ka sõiduulatus – ühe akuga umbes 15km ja kahe akuga 30km ning täislaadimiseks kulub ligikaudu 3,5 tundi. Vastavalt akude arvule sõltub ka masina kaal – kas 14.1kg või 15.3kg. Maksimaalne kiirus on seadusandluse tõttu piiratud 25km/h juurde, kus on Stigo liigitatud pigem jalgrataste kui mopeedide hulka, mis tähendab lihtsustatult seda, et kiivrit pole vaja kanda ning sõita tohib jalgrattaga sõitmiseks ettenähtud teedel. Ees kasutatakse V-pidureid ning taga mehaanilist ketaspidurit. Maksimaalne kandevõime on 100kg. Kuna tegemist on tänavalegaalse pisimopeediga siis on ta varustatud ka esitule, tagatule (k.a piduritule) ja signaaliga.

Sõitmine on imelihtne, kokkupanek aga nõuab veidi õppimist

Kui tee on sile, siis on Stigot hea enda järel vedada

Stigoga sõitmine on pigem sõitmine jalgratta kui kulguriga, mistõttu peaks pea igaüks sellega hakkama saama – kõik, kes saavad hakkama jalgrattaga sõiduga, saavad ka Stigoga. Pole vaja koguda julgust ega otsida pingsalt tasakaalu, vaid hüppa kohe sadulasse ning käivita masin nupust, viipa käivitamiseks kiipi ning asu teele! Traditsiooniliselt asuvad kõik juhtseadmed just nendel kohtadel, millega me harjunud oleme. Vasaku käe all tagapidur ning paremal käel esipidur, tempo lisamiseks on parema käe all rutska. Ohusituatsioonides on abiks signaal, mille leiab vasaku käepideme juurest. Kõik tundub lihtne ja loogiline. Ka tulede üle pole vaja pead vaevata – need lülituvad sisse automaatselt. Küll aga naisterahvastele ning lastele võib olla kokku panemine/lahti võtmine olla esialgu peavalu. Nimelt nõuab lukustushoovad üsna tugevat vajutust, millega nõrgem sugupool või lapsed ei pruugi hakkama saada.

Meie eesmärk oli panna Stigobike proovile just Eesti tingimustes – nii Tallinna kesklinnas, äärealadel kui ka suvituspiirkonnas ehk kohtades, kus reaalselt võiks Stigo ka kasutust leida. Tipptunni ja kesklinnas liigeldes on Stigobike arutult mõnus abimees. Mängleva kergusega on võimalik läbida kilomeetriseid vahemaid ja pikema vahemaa korral saab sekunditega kokku klappida ning liigelda edasi juba ühistranspordiga, võites seeläbi veel väärtuslikku aega. Ühistranspordis ei vaata keegi altkulmu, kuna kokku panduna ei võta Stigobike mitte rohkem kui ühe lisareisija ruumi (põrandapinnast 40cmx48cm) ja kellelegi see ette ei jää. Kokku klapituna liiguvad väikesed abirattad väljapoole ning sõiduk jääb neile stabiilselt seisma. Abirattad on selleks, et teda oleks võimalik enda järel vedada nagu ratastel kohvrit, kuid peab tõdema, et vedamiseks mugavat asendit leida on üsna võimatu. Ebatasasemal teel (näiteks vanalinnas) tekib tahtmine pigem tõsta, kuna nendel pisikestel ratastel järel vedades kipub kõvasti raputama ning juhtraua keskosast kinni võttes ja järel vedades müksab sind aeg ajalt käepide. Ringi sõites aga tuleb arvestada takistustega nagu madalamad äärekivid aukudega teed, milleni jõudes tuleb lihtsalt kiirust alandada. Tegemist on siiski võrdlemisi väikeste ratastega ning ilma vedrustuseta masinaga, mis pole mõeldud ebaühtlasel teel sõitmiseks. Küll aga väärib sõidumugavus muus osas kiitmist. Olgugi, et seade näeb ise välja kui täiskasvanutele alamõõdus, on sellega mõnus sõita. Sadul on üllatavalt mugav ning istumisasend ei ole väsitav. Küll aga pikema sõidu juures maanteel kippus sõidukiiruse reguleerimiseks mõeldud “rutska” natuke kätt väsitama. Ilmselt vajab see natuke harjumust, kuna Stigobike’il on parempoolsest käepidemest umbes poole ulatuses nn gaasihoob, tavapäraselt kasutatakse aga terves ulatuses olevat gaasihooba. Juhitavuse osas nõuab harjumist eelkõige ainult madalamal kiirusel (jalakäija kiirus või alla selle), kuna veojõu doseerimine ei ole väga täpne, vaid pigem “peal”-“maas”-stiilis. Küll aga suuremal kiirusel või isegi maksimaalkiirusel slaalomit sõites tundsin end kui kala vees – siinkohal ei ole kompaktratas jätnud jälgi kompromissidest. Ka pidurid on tasemel: kuna keharaskusest suur osa asetseb tagarattal, siis ei tundu ka esipidurite kasutamine ohtlikuna.

Kui Tallinnas sõites oli sõites peamine tegevus laveerimine äärekivide, aukude ja inimeste/autode vahel ning sellega tuli Stigo suurepäraselt toime, otsustasime proovida sõitmist ka maakohtades. Testasukohta – Võsule – oli Stigot mugav viia, kuna universaalkerega autode pagasiruumi mahub Stigo kenasti ära. Väiksemasse auto pagasiruumi see kahjuks ilma ühe istmerea madaldamiseta ei mahu. Sisimas lootsin, et Stigot on võimalik paigaldada auto pakiruumi risti, kuid see on siiski kokku pakituna liiga kõrge. Hiljem suuremasse universaalkerega autosse proovides samuti tõdesin, et võtab suure osa pakiruumist ära, kuna on kokku panduna liialt pikk ja mahub ära ainult diagonaalis asetades, kuid nii halvab see ära enamuse pakiruumist.

Kohale jõudnuna ootas ees aga ilus ilm ja palju uusi vallutamist vajavaid teid. Maksimaalne sõiduulatus 30 km sai proovile pandud ja seda ta täitis, isegi ületas pisut. Kui akud saavad tühjemaks, siis langeb pisut maksimaalkiirus (2-3 km/h) ning masin muutub õige pisut loiumaks, kuid ei midagi drastilist. Samuti sai ta hakkama ka poole kilomeetrise tõusuga, kiirus küll langes 8km/h, kuid see on pigem ekstreemsus. Tundus, et ka siin tunneb Stigo end koduselt ning isegi laadimiskohad olid isegi kergliiklusteele rajatud – pingid koos 220V pistikuga juhuks kui peaks vaja minema. Erinevalt Tallinnast ei pidanud pingsalt äärekive ja tänavaauke jälgima vaid sai tunda täit mõnu sõidust. Kogu olemist muutis stressivabaks ka see, et kõikjale minnes saab Stigo kaasa võtta või turvaliselt ära panna ilma, et peaks vaeva nägema.

Kokkuvõte: Stigo meeldib kõigile, aga kõigil pole nii palju raha

Kokkuvõtteks võib öelda, et eestlased on taaskord hakkama saanud sõltuvusttekitava tootega, mis oma omadustelt on antud segmendis esirinnas. Tahes tahtmata transpordi valdkonnas me näeme aina enam elektri jõul liikuvaid tooteid ja küsimus on vaid selles, et mis järgmiseks. Suurlinnadesse on kindlasti tegemist tänuväärt abimehega, kes viib sind sinna, kuhu soovid, ja aitab ka aega kokku hoida.

Positiivne:

Kasutuslihtsus

Kompaktsus

Disain

Sõiduulatus

Negatiivne:

Hind

 

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Huawei

Huawei P10 ja P10 Plus telefone ei tasu osta (vähemalt praegu)

Avaldatud:

Jälle on kätte jõudnud aeg, mil Huawei esitles uusi P-seeria telefone – sest miks peaks ainult ühe telefoni väljastama? Või täpsemini: esitles neid juba veebruaris, aga peagi hakatakse neid müüma.

Disain: sama hea ja sama halb

Huawei P10 Plusi tagakülg

P10 ja P10 Plus on muus osas identsed, kui suurus (ja sellest tingitud ekraani resolutsiooni suurus ja akukestvus) välja arvata. Telefonid on samasuguse disainiga nagu varem ehk stiilse alumiiniumkorpusega, mille ülaosas valgel alal paiknevad silmad. Muide, uutel telefonidel on hulganisti värvivalikuid ja mitmeid tekstuure. Telefonide koostekvaliteet on väga kvaliteetne ja soliidne, küll aga on sealjuures nurisemiseks põhjust. Nimelt telefonid on käes väga libedad – keskmiselt proovib telefon käest jalga lasta umbes 10 korda ühe päeva jooksul. Disainis on ka teine probleem: nii ekraanile kui tagumisele küljele tekivad kriimud justkui iseenesest – see häda on Huawei telefonidel olnud kaua, kuid ikka pole materjale ja pealispindu muudetud, et vältida kriimustusi, mis teistele telefonidele nii kergesti ei teki.

Kolm silma

Huawei P10 kaamerad

P10 mudelitega on Huawei jätkanud kolme-kaamera-trendi (kaks taga ja üks ees). Üks tagakaamera on mustvalge (20 mpx) ja teine tavaline (12 mpx). Kahe kaamera olemasolu peaks garanteerima maksimaalse kvaliteediga mustvalged ning maksimaalselt detailsed värvilised pildid. Ainult mustvalgete piltide järele isiklikult vajadust pole, küll aga saab tõdeda, et värvilised pildid on väga selged, teravad ja värvid on täpselt paigas. Kui aga pildistamisel ei tundu midagi täiesti paigas olevat, siis saab põhimõtteliselt kõiki parameetreid – nagu peegelkaameratelgi – ise liigutada, et saaks soovitud tulemuse. Ei saa öelda, et kaamera on palju ees teistest (nt Samsung Galaxy S7, iPhone 7 Plus jt), aga umbes samal ehk väga heal tasemel on küll. Esikaamera on ka päris hea, veidi kahju on, et füüsilist tulukest telefoni esiküljel pole, mis on näiteks vanemal ja soodsamal Honor 7 mudelil. See-eest läheb pimedast selfie’sid tehes ekraan korraks maksimaalselt valgeks, mis suudab enam-vähem asendada lampi.

Kaamerarakendus on muidu minimaalne, aga ühe liigutusega saab välja tõmmata manuaalseadistamise ja hunniku režiime

Kaamerarakendus on päris funktsionaalne. Nagu enne mainitud, on seal korralik manuaalrežiim, lisaks ka välgu sisse-välja lülitamine, suure ava režiim, mitmeid filtreid ja palju muud. Huawei on kaamerarakenduse sisse pookinud ka loovaid režiime, näiteks öövõte, valgusmaalimine, dokumendi skaneerimine jt, kusjuures neid saab veel rohkem alla laadida. Olin üllatunud, nähes iPhone’ile sarnast sarivõtet – kui päästikunuppu all hoida, hakkab pilte sadama nagu oavarrest – viie sekundiga umbes 75 pilti. See on väga muljetavaldav tulemus.

Aku-anomaalia

Akud (3200 mAh ja 3750 mAh) on uutel P10 mudelitel väga kehvad. Kuigi teoorias saab neid kasutada rohkem kui kaks päeva (loomulikult vähese kasutusega), siis meie igapäevakasutuses ei pidanud telefonide akud isegi õhtuni vastu. Akud kestsid umbes 9 tundi, mis tundub eriti veider arvestades asjaoluga, et kasutus polnud üldsegi maksimaalne ning avatud polnud ühtegi mängu. Väga minimaalse kasutusega on telefon õhtuni kenasti töös, kuid kasutada pole seda eriti mõtet. Kesine akukestvus võib olla uue kiirendustehnoloogia süü (lähemalt allpool), kuid võib veel korda saada mõne tarkvarauuendusega. Küll aga on sellel aku osas mõistlik lisa – kiirlaadimine SuperCharge. Kuna see kasutab 4.5V/2A voolu (teistel on tavaliselt 9V/5A), siis on Huawei lahendus laadimise ajal tunduvalt jahedam ja see on ka üsna kiire – umbes tunni ajaga saab tühi aku 100% täis.

Uued ja põnevad lisad

Samsung otsustas oma kuulsa kodunupu uute telefonide esiküljelt eemaldada, et suurem ekraan ära mahuks, ja pani sõrmejäljelugeja, mis oli varem kodunupus, hoopis telefoni taha. Huawei tegi vastupidi: kui juba aastaid on sõrmejäljelugejat kohata võinud telefoni taga, siis nüüd pandi see hoopis telefoni ette, ekraani alla. Äärmiselt kahju on sellest, ei tootja ei soovinud panna selle nupu kõrvale teisi nuppe (tagasi ja käimasolevate rakenduste leht), mida teevad väga paljud teised tootjad. Selle asemel saab kasutada ekraanil olevaid nuppe või siis kasutada ainult uut kodunuppu, kus tuleb meelde jätta erinevat liigutused, kuidas seda kasutada näiteks tagasi liikumiseks. Uue sõrmejäljelugeja asukohaga harjumine võtab väga kaua aega, aga kui see liigutus meelde jääb, siis on seda lust kasutada, sest nii kiiret sõrmejäljelugejat pole ma varem näinud. Kui kujutada ette, et nii kiiresti kui võimalik puudutada telefoni sõrmejäljelugejat ja nii kiiresti kui võimalik sõrm sealt eemaldada, siis täpselt nii kaua aega kulubki. See on tõepoolest nii kiire – sõrme tuleb hoida lugejal nii lühidalt, et saab mõõta millisekundites.

Huawei on alles jätnud uudse SIM-kaardi aluse, kust leiab lisaks universaalpesa, kuhu sobib teine SIM-kaart või hoopis mälukaart, seega saab kasutada soovi korral mälukaarti, ning kui vaja, siis ka kahte SIM-kaarti/kahte telefoninumbrit. Üllatav on see, et P10-st on tehtud kaks erinevat versiooni – ühel on SIM+SD pesa, teisel SIM+SD/SIM. Kui kahe SIM-kaardi pesa olemasolu on vajalik, siis tasub ostukohas üle kontrollida, kas tegu on vastava versiooniga.

P10 ja P10 Plus kasutavad mõlemad üsna uut Kirin 960 protsessorit, tänu millele on telefonid niigi väga kiired, kuid suure uuendusena on telefonidesse pandud Ultra Memory nimeline tehnoloogia, mis tagab kiiresti liikuva (tarkvaraliselt) ka näiteks aasta pärast. Lisaks hoiab see telefoni võimalikult nobedana kogu aeg, kuna tehisintellekti abil püüab see kasutaja kasutusharjumustest aru saada (näiteks millises järjekorras milliseid äppe tavaliselt avatakse) ning seeläbi avada äppe nii kiiresti kui võimalik.

Kui varasemates Huawei telefonide arvustustes oleme saanud laita Huawei kasutajaliidest EMUI, kus ei ole eraldi äpisahtlit, vaid need on kõik avalehel (nagu iPhone’il), siis enam seda teha ei saagi, kuna EMUI 5.1 tõi võimaluse lülitada sisse n-ö sahtli režiim või siis kasutada edasi kõik-ühel-lehel-kontseptsiooni. Telefonist leiab paraku endiselt hunniku ebavajalikke äppe, kuid õnneks on ka kasulikke asju lisatud, üks neist on Twin App nimeline funktsioon, mis võimaldab ühe äpi/suhtlusvõrgustikuga kasutada mitut kontot. Tõsi, Instagramis on mitme konto funktsioon juba sisse ehitatud, ent näiteks Skype’i ja Facebooki saab sellega kasutada väga mugavalt (üks konto näiteks tööalane ja teine tavaline) ja neid vahetada ilma pideva sisse-väljalogimiseta ja andmete sisestamiseta.

Kokkuvõte

Tuleb nentida, et Huawei P10 ja P10 Plus mudelid on väga korralikud nutitelefonid – neil on väga soliidne ja kvaliteetne korpus, kaamera(d), jõudlus… ja see on kõik. Neid asju, mida telefoni puhul kiita, võiks olla rohkem. Akut hetkel kiita ei saa. Jääme lootma, et tarkvarauuendus parandab selle probleemi. Ekraanid on väga teravad ja selged, aga teiste tootjate mudelid on päikesevalguses paremini nähtavad (Galaxy S7 umbes 30% heledam maksimaalse heledusega). Kahju on ka sellest, et veekindlust telefonidelt endiselt ei leia. Isegi Apple, tootja, kes pole varem huvi üles näidanud veekindlate seadmete tootmise vastu, otsustas uusimad iPhone 7 ja 7 Plusi teha veekindlaks.

P10 Plus ja P10

Huawei P10 ja P10 Plus on pigem keskmised nutitelefonid, kui hinnata hinna ja omaduste suhet. P10 hind on hetkel (eeltellimisel) 599 eurot ning P10 Plusi hind saab olema eeldatavasti umbes 750 eurot, kui see kunagi müügile tuleb. Mõistlikum Samsung Galaxy S7 maksab võrdlusena 499 eurot mobiilioperaatorite juures, nurgatagustest ja internetipoodidest saab seda ka soodsamalt.

Tehnilised näitajad Huawei P10 Huawei P10 Plus
Ekraan 5.1” Full HD (1920x1080p), 432 PPI 5.5” 2K (2560x1440p), 540PPI
Protsessor Kaheksatuumaline Kirin 960, 4x Cortex A73 2.4 GHz + 4x Cortex A53 1.8 GHz Kaheksatuumaline Kirin 960, 4x Cortex A73 2.4 GHz + 4x Cortex A53 1.8 GHz
Operatsioonisüsteem Android 7.0 + EMUI 5.1 Android 7.0 + EMUI 5.1
Mälu  4/64 GB  4/64 GB või 6/64/128GB
Ühendused Bluetooth 4.2, 802.11ac/a/b/g/n, 2.4G / 5G, NFC, USB 2.0 (C-tüüp) Bluetooth 4.2, 802.11ac/a/b/g/n, 2.4G / 5G, NFC, USB 2.0 (C-tüüp)
Kaamera Põhikaamerad: 20 MP (monokroomne) + 12 MP RGB, F2.2, optiline stabilisaator; Esikaamera: 8 MP, F1.9 Põhikaamerad: 20 MP (monokroomne) + 12 MP RGB, F2.2, optiline stabilisaator; Esikaamera: 8 MP, F1.9
Aku 3200 mAh 3750 mAh
Mõõtmed 145.3×69.3×6.98 mm, 145 g 153.5×74.2×6.9 mm, 165 g
Värvused Hetkel saadaval: sinine, kuldne, must, hõbe
Hind 599 € (Elisa, Tele2, Telia) Pole teada

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Põhjalikud arvustused

Dell XPS 13 – ilma reklaamtrikita parim Windowsiga sülearvuti

Avaldatud:

Seda juhtub päris harva, et mõni toode ongi nii hea kui lubatud või nii hea, nagu keegi teine kirjutab. Üle pika aja on juhtunud, et üks testitud toode – Dell XPS 13 sülearvuti – on tõepoolest nii hea, nagu lubatud, ja isegi parem. Alustame algusest.

Kui tahta praegu osta võimalikult uut õhukest, pika akukestvusega ja igapäevatööks sobivat sülearvutit, siis Apple’il on pakkuda MacBook, Asusel ZenBook, Lenovol YogaBook, Aceril Swift, HP-l Spectre ja Dellil XPS. Kui aga mõelda lähemalt, milline neist on kõige parema hinna ja omaduste suhtega ning millele pole tehtud järeleandmisi, siis selleks on pärast testimist kahtlemata Dell XPS 13/15. Apple’i MacBooki suurimaks veaks on ainult ühe USB-C pesa olemasolu, sama on ka Asuse kõige uuemal ZenBookil. Lenovo X1 (Yoga) mudelil küll pesasid on, arvutil on QHD ekraan ning selle saab muuta tänu erilistele hingedele tahvelarvutiks, kuid hind on ligi 1500 eurot ja aku ei kesta väga kaua. Aceri Swift 7 mudelil on USB-C ühendusi lausa kaks, aga aku ja klaviatuur jätavad soovida ning arvuti on oma maailma kõige õhema korpuse tõttu painduv, mis on paraku negatiivne omadus. HP mudeli uusim versioon on kulukas ja pole Eestis müügilgi. Lõpuks jõuame Dell XPS 13 juurde, mis on kõige parema hinna ja kvaliteedi suhtega sülearvuti.

Kes ütles, et MacBook on parima väljanägemise ja kvaliteediga arvuti etaloniks?

Kaas on alumiiniumist

Dell pole oma XPS-seeria arvutite valmistamisel lähtunud Apple’i kõik-alumiiniumist ega paljude teiste tootjate plastikkorpustest. Arvuti on väljastpoolt (kaas ja alumine pool) alumiiniumist, ees kaane keskel on väike minimalistlik Delli logo (ilma valgustuseta). Arvuti all on väiksed õhutusavad, kummijalad ning üks tohutult ebavajalik lisa. Kuna Dell on arvuti tegemisel pühendunud väga tugevalt esteetikale, ei peetud piisavalt ilusaks seerianumbrit ja teisi ohutusmärke- ja detaile korpuse peale trükkida, vaid selleks on arvuti alla tehtud luuk, mille all on kõik vajalik kirjas.

Kui aga XPS 13 lahti teha, siis alumiiniumi enam näha pole. Klaviatuuri ümbritsev ala on süsinikkiust – materjalist, mis sülearvutites kuigi levinud pole, kuid meie arvates sobib see sinna väga hästi. Süsinikkiud (ingl k. carbon fiber) on plastiku ja alumiiniumi vahepeal – see on stiilne ja tundub ka päris hea kvaliteediga, samas käed ei hakka tänu sellele kirjutades higistama ning kui arvuti on seisnud külmas ja seda mingil põhjusel kasutada on vaja, siis pole klaviatuuri ümbritsev ala ebameeldivalt külm ja ei lähe ka aktiivse kasutusega kuumaks nagu metallil kombeks.

Arvuti all on õhutusavad, “jalad” ja luuk

Ekraani ääred on lihtsalt plastikust, mis pole probleemiks. Ekraani olemusest allpool lähemalt, aga väliselt on Dell teinud ekraani osas märkimisväärse innovatsiooni: ekraani ääred on imeväikesed. See hoiab arvuti väiksena, hoides samas ekraani maksimaalselt suurena. XPS 13 on umbes 11-tolline sülearvuti, aga ekraan on 13-tolline – seda tänu olematutele ekraaniäärtele. Lisaks sellele, et need imeväiksed ääred on praktilised, on need ka väga kenad. Paraku üks ohverdus on selle äärest ääreni ekraaniga tehtud: veebikaamera jaoks pole ekraani kohal ruumi, mistõttu leiab selle ekraani alt, vasakult poolt. See asukoht on väga halb, eriti kahju on, et kaamerat ei suudetud panna ekraani alla keskele, kus asub Delli logogi. Samas, kui veebikaamera järele erilist vajadust pole, siis mõned kõned saab sellega tehtud. Parima tulemuse saab siis, kui arvutit hoida käes ja näost veidi üleval pool. Kui arvuti seisaks lihtsalt laual, siis näeks teine kõnepool peamiselt lõuga.

Klaviatuur on XPS 13-l paljudest teistest parem. Klaviatuuri kasutama ja meeldima hakkamine on pigem harjumise asi, aga XPS 13 klaviatuur on üks parimatest sülearvutil olevatest klaviatuuridest, mida testinud olen. Mõistagi mehaaniline, pika klahvi liikumisega klaviatuur see pole, aga nii kompaktse arvuti kohta on see üllatavalt mugav, kuna klahvide liikumine on kindel ja tundub pikemana, kui see tegelikult on. Samas pole klahvide liikumine liiga rakse, nagu näiteks Aceri uusimatel Swift/Spin 7 mudelitel. Klaviatuuri puhul on märkimisväärne ka selle tagantvalgustus, millel on kolm erinevat heleduse astet. Valgustus on valget värvi ja selle reguleerimiseks on klaviatuuril klahv. Enamasti on kõige heledam valgustuse aste liiga ere.

Klaviatuuri juurde kuulub muidugi ka puuteplaat, mis on keskmise suurusega ning täpselt paras. Windowsi arvutite hulgas on see keskmisest parem (pind on väga sujuv, klikkimine hea), aga mitte päris nii hea kui Apple’i arvutitel. Mitme sõrme liigutused toimivad väga hästi.

Klaviatuur, puuteplaat ja süsinikkiud

Kuigi uusim baaskonfiguratsiooniga XPS 13 maksab 1190 eurot, oluliselt vähem kui Apple’i üheainsa USB C pesaga MacBook ja uued MacBook Pro soodusmudelid, on sellel pesade valik kordades mitmekesisem. Alustuseks on sellel USB C pesa (saab kasutada adapteriga tavalise USB või HDMI ühendusena, ka laadimiseks) ja veel kaks tavalist USB pesa. Loomulikult on ka heliväljund ning kaks haruldust, mida praeguse aja sülearvutitelt just tihti ei leia. Esiteks – tavamõõdus SD HC/XC mälukaardipesa. Jah, sellel on tõepoolest sisseehitatud mälukaardipesa, kuhu kaart küll tervelt sisse ei mahu, kuid foto- ja videohuvilistele on see väga vajalik ja mugav, kuna vastavat USB mälukaardilugejat pole vaja kaasas kanda. Teiseks harulduseks on neljast tulukesest ja nupust koosnev akutaseme kuvamise süsteem arvuti küljel. Kui nupule vajutada, siis kuvatakse tulukestega, mitu protsenti aku laetud on. Iga tuluke tähistab 20% suurust vahemikku. Isiklikult seda vaja ei läinud, sest tavaliselt on meeles, kui palju akust peale viimast kasutust järele jäi. Kui aga arvutit pole vaja näiteks tihti kasutada, võib olla see väga praktiline asi, kuvamaks akulaetuse taset ilma arvuti käivitamiseta.

Laadimiseks on kaasas Delli enda ümmarguse otsikuga laadija, kuigi laadida saab ka USB C pesa kaudu. Kahjuks komplektis oleval laadijal on vahelduvvoolu adapter, mis läheb laadimise ajal päris kuumaks. See võiks olla europistiku küljes, nagu Apple’i mudelitel. Õnneks on aga aku nii hea, et laadida eriti sageli vaja polegi.

Haruldus sellistel sülearvutitel – USB- ja mälukaardipesa

Kõlarid on XPS 13-l helikvaliteedilt mitte midagi heligurmaanidele, aga tavainimesele peaks muusika kuulamiseks kõlbama küll. Mulle ei meeldinud kõlarite juures nende helitugevus. Jah, see on hea, kui kõlarid suudavad heli esitada valjult, aga tihti on heli ka kõige vaiksemal režiimil liiga vali. Delli tuleb kiita kõlarite paigutuse eest, sest need on õnneks suudetud paigutada arvuti külgedele, mitte alla, nagu üsna mitmed teised tootjad arusaamatul põhjusel teevad.

Oh seda massiivset akut

Lisaks kenale ja praktilisele korpusele peitub selle sees midagi väga võimsat. Enne põhikomponentide juurde jõudmist tuleb rääkida ka imelisest akust. Aku mahutab 6000 mAh-d, mis sülearvuti kohta rekordiline mahutavus pole, kuid selle kestvus reaalselt on lihtsalt uskumatu. Igapäevakasutuses, mis hõlmas peamiselt veebilehitsemist, aga ka mitmete videote vaatamist, kestis aku väga muljetavaldavad 10 tundi, kusjuures ekraani heledus oli 75% juures. Nagu ka kõikide teiste arvutitega, langeb raskema kasutusega akukestvuse aeg üsna palju. Kui arvutiga hakata videomänge jooksutama, siis kestab aku 3-6 tundi.

Arvuti on lihtsama kasutusega kogu aeg mõlemalt poolt mõnusalt jahe, aga juba mängu avamisega hakkab arvuti minema üsna soojaks ja samuti hakkab tööle ventilaator, mis pole eriti vaikne, samas pole ka kõige valjem. Meeldiv on see, et kui mänge ei ava või näiteks videotöötlusega ei tegele, siis ei tööta ventilaator kunagi ja samal ajal on arvuti ka üldse mitte kuum ega isegi mitte soe.

Sisu

Meie testitud XPS 13 on samanimelistest teiste konfiguratsioonidega mudelitest soodsam ja lihtsam, kuid see tundub olevat just tavainimestele, kes tahavad kauakestvat arvutit. Kallimad mudelid on pigem neile, kellel on spetsiifilisemad vajadused (teel olles fototöötlus vms).

Baasmudelil (testitud) on 7. generatsiooni Kaby Lake’i i5-7200U (kuni 3.1 GHz) protsessor, mis ongi mõeldud taolistesse õhukestesse sülearvutitesse. Sellel on kaks tuuma ning teab mis võimsust sellelt oodata pole mõtet, kuid igapäevakasutusse dokumentide haldamiseks, veebisirvimiseks, filmivaatamiseks ning lihtsamaks töötluseks-mängimiseks piisab protsessorist küll. Võrreldes varasema XPS seeriaga (9350, praegune on 9360) ongi uuendus peamiselt protsessoris, mis on eelmisest, 6. generatsioonist, kübeke kiirem ja energiasäästlikum.

Eraldiasetsevat videokaarti ei maksa arvutilt oodata, sel on integreeritud Intel HD Graphics HD 620 graafikakiip, mis nagu protsessorgi pole eriti võimas, aga tuleb kasuks heale akukestvusele ning sobib tavakasutuseks. Sellega on tehtav ka kergemate videomängude mängimine (näiteks Minecraft, Counter Strike: Global Offensive, Sims 4 jt) ja tavakaameratest tulevate videofailide ja piltide töötlus.

Ekraan on Full HD resolutsiooniga (saadaval ka kõrgema resolutsiooniga). Paneel on suurepärane – värvid on väga täpsed (sobib hästi töötluseks), vaatenurgad on head, heledus ei saaks parem ollagi ning lõpetuseks on see matt-tüüpi mitteläikiv. Tänu viimasele on ekraani suurepäraselt näha ka otsese päikesevalguse käes.

Muutmälu on meie testmudelil 8 GB, mis on peaaegu kõikide tavaliste tegevuste jaoks piisavalt. Vaid mõnel korral oli kõik mälust kasutuses ja sedagi siis, kui avatud oli korraga mitu nõudlikku programmi. Muutmälu saab ka uuendada ja välja vahetada, kui soov peaks tekkima.

Failide ja programmide hoiustamiseks on arvutis 256 GB suurusega SSD-seade (saab ka suuremaga), mille lugemiskiirus on kuni 1000 Mbit/s ja kirjutuskiirus umbes 300. SSD on kiiruse poolest päris okei.

Kui raha on, siis valikut on palju, ka ainult XPS-ide seast

Kuvari testis on XPS 13 9360 mudel, mis on eelmise aasta XPS arvutite seast kõige väiksem ja kõige atraktiivsema hinnaga. Sellel on 7. generatsiooni (Kaby Lake) i5 protsessor, 8 GB muutmälu ning 256 GB mahuga SSD-seade. Ekraan on mitte-puutetundlik ja Full HD resolutsiooniga.

XPS 13 mudeleid on saadaval ka võimsamaid, kui sellest ei piisa. Müügil on sama välimusega ning lihtsalt võimsama i7 protsessoriga mudel. Kolmas versioon on 3200x1800p puutetundlik ekraan, 16 GB muutmälu ning 512 GB mahuga SSD.

Tasub aga tähele panna, et XPS 13-l olenemata konfiguratsioonist rohkem kui kahetuumalist HQ tähisega protsessorit ega eraldiasetsevat graafikakiipi panna ei saa ning sellist mudelit ei saa osta.

Kui tahta veelgi võimsamat ja ühtlasi suuremat XPSi, mis on välimuselt väga sarnane XPS 13-ga, siis on müügile jõudmas eelmise aasta XPS 15 versioonid. Neil on suurem ekraan/korpus, HDMI pesa ning võimsust rohkem. Uutest XPS 15 mudelitest on hetkel saadaval vaid üks võimsamatest, neljatuumalise i7-7700HQ protsessori, 16 GB muutmälu, 512 GB SSD ja GTX 1050 4GB graafikaga. 4K ekraani sellel pole, aga ilmselt varsti jõuab müügile ka teravama puuteekraaniga mudel. Tasub märkida, et kõrgema resolutsiooni ja puutetundlikkuse miinuseks on väiksem akukestvus. Muide, XPS 15-l on võimalik vahetada suur aku väiksema vastu, mis teeb ruumi teisele mäluseadmele.

Nurisemine on peaaegu võimatu

Delli XPS 13 on väga muljetavaldav sülearvuti, mis suudab nii madalama hinna kui suurema pesade arvu poolest konkurentsi pakkuda MacBookile ja MacBook Pro soodusmudelitele. Veebikaamera ja ventilaator on peamised miinused, kuid mõlemad neist on nii õhukese sülearvuti puhul paratamatud. Kui rahakotile vähemalt 1200-eurone väljaminek liiga ei tee, siis on XPS 13 suurepärane, kvaliteetne ja kena arvuti igapäevatöödeks.

Delli arvuti andis Kuvarile testimiseks Notebooks.ee (link viib toote lehel, kus on lisainfo ja võimalus osta). 

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Reklaam

Meie lemmikud

POPID POSTITUSED

Kirjavea teataja

Järgnev tekst saadetakse toimetusele ülevaatamiseks: