Arvamusampsud

Yuneeci E-GO elektrirula soovitame vaid vähestele

0
Foto: Andri Koolme

Tänaval liigeldes võib enda ümber märgata juba palju erinevaid autodest lihtsamaid elektriliikureid. Mitmed neist on väga uued ja neil puudub õige nimetuski, aga teised on juba ammu tuntud tooted, mis on muudetud tänapäevasemaks mootori ja aku lisamisega.

Sinna gruppi kuuluvad elektrijalgrattad, elektritõukerattad ning elektrirulad. Kui Kulgureid on saadaval vaid maksimaalselt paar erinevat mudelid, mida erinevate brändinimede all müüakse, siis ruladega on asi rohkem erinev. Elektrirulade välimus, võimsus ja funktsionaalsus on igal tootja erinevad ning selles vallas on vähe teiste tootjate pealt maha kopeerimist. Elektrirulade suurimateks tootjateks on Boosted Board, ZBoard ja Yuneec, kelle rulaga käesolevas loos tutvust teemegi.

Yuneec ehk maailmakuulus droonitootja otsustas ka elektrirulade turule siseneda ja tõi paari aasta eest müügile elektrirula E-GO, mille suurimaks plussiks võrreldes teistega, on mitmeid sadu eurosid soodsam hind ning kättesaadavus. Nimelt Yuneeci mudelit saab Eestist osta Droon.ee veebipoest ning esinduskauplusest, aga Boosted Boardi, Zboardi ega teisi Eestis ei müüda. Yuneeci elektrirula on teistest lihtsam, milles peegeldub ka soodsam hind, mis on endiselt päris kopsakas.

Kuidas üldse elektrirula töötab? 

Tegelikult midagi ülemäära keerulist elektrirulades polegi. Tootja on võtnud lihtsalt longboard-tüüpi (tavalisest pikema ja pisut erineva) rula ning selle alla pannud päris piraka aku ja kahjuks ainult ühe taguratta külge mootori. Kui mootor oleks ka teise taguratta küljes, siis saaks ilmselt kiiremini ja veelgi paremini sõita, aga praegusest konfiguratsioonist piisab algajale rulatajale täielikult.

Rula all oleva suure aku peal on nupp, millest sõiduvahend käima käib. Seejärel tuleb järgmiseks sisselülitada pult.

Foto: Andri Koolme

Rula kõhualune. Pildil paistab toitenupp ja voolupesa.

Jah, rula juhtimine käib plastikust puldiga, millel on peal liugur, kaks lülitit ning sisselülitusnupp ja indikaatortuli, mis näitab vilkuvate tuledega nii rula kui ka puldi laetustaset. Rula juhtimine käib liuguriga. Kui seda lükata ettepoole, hakkab rula sõitma (edasi). Kiirus sõltub sellest, kui kaugele on liugurit lükatud ning ka režiimidest, mida saab puldi küljel muuda, sõltuvalt sellest, kas olete algaja või kogenum rulasõitja. Kui panna üks lüliti kilpkonna pildiga asendisse ja teine ECO režiimi, siis rula sõidab aeglasemalt ja kiirendus on aeglasem, mis on algajatele soovituslik. Kui liugurist lahti lasta, jääb rula järsult seisma. Pidurduskiirus sõltub eelmainitud režiimidest, aga soovitan mitte liugurist lahti lasta, kui on vaja pidurdada, vaid seda aeglaselt ise tagasi algusesse liigutada, et pidurdamine poleks liiga järsk ja poleks kukkumisohtu.

Foto: Andri Koolme

Vasakpoolse ratta küljes on lintmootor

Kuna rula liigub üherattaveoga ja kasutusel on n-ö lintmootor, mis toimib vaid edasi sõites, ei saa rulaga tagurdada ning pööramiseks külgedele tuleb ise end kallutada vastavale poole. Rula suunamine paremale ja vasakule käib vedrustuse abil. Kui pisut kallutada ühele poole, kaldub ka rula sinnapoole. Alguses on heaks harjutuseks lihtsalt ühe koha peal tasakaalu säilitamine, samal ajal kallutades enda paremale ja vasakule.

Sõitmine ise on nii ja naa. Alguses võtab sellega sõitmisega harjumine umbes pool tundi aega. Pärast on juba sõitmine muutunud pigem lihtsaks ja mõnusaks. Enne elektrirula proovimist soovitan soojalt tavalise rulaga sõitmist harjutada, kuna tegu ikkagi rulaga, millel on lihtsalt üks ektstra.

Tippkiirus on kuni 20 km/h, millest piisab täielikult. Tippkiiruse juures on sõita veel võimalik hästi, kiiremini sõites oleks pidurdamine aeglasem ja nii on linnatänavatel ohtlikum.

Foto: Andri Koolme

Yuneeci elektrirula külgvaates

Sõiduulatus on kuni 30 kilomeetrit. Tundub teoorias väga võimas, aga siin on üks “aga”. See on nimelt seotud sõnaga “kuni”. Praktikas sai sõita rulaga enam-vähem tasasel linnamaastikul järjest täpselt 18 kilomeetrit. Seegi on hea tulemus, kuid üle 20 kilomeetri sõita me sellega ei saanud. Siinkohal pole juttugi 30-st kilomeetrist, mida reklaamitakse.

Rula kaalub 6,3 kilogrammi. Näiteks treppidest üles minna ja bussis käes hoidmisega saab küll hakkama, kuid rohkem sellega ringi käi eriti ei jaksa ja taha.

Apple’i telefonide omanikel on rula juures väike eelis. Nimelt ainult iOSile on saadaval E-GO elektrirula juhtimiseks äpp, millega saab rula juhtida samamoodi nagu puldilt ning lisaks vaadata infot aku ja kiiruse kohta, mis on vahel huvitav, ent puldiga rula juhtimine on siiski praktilisem.

Ja nüüd probleem

Yuneeci elektrirula on meie nädalase testperioodi jooksul ennast peamiselt positiivselt tõestanud, kuigi lubatud sõiduulatust kätte ei saanud ja erinevate režiimide aktiveerimine polnud kõige lihtsam. Testimise lõpus peale rula laadimist enam ei ühendunud see puldiga ära. Laadija näitas, et aku on laetud ning ka puldi aku oli täis, aga ikkagi need üksteisega ei ühildunud. Rulal olev väike tuli vaid vilkus ja rula esitas erinevaid piikse. Hiljem ei hakanud laadija üldse tööle. See pole kahjuks teada, kas asi oli laadijas, mis lõpetas töötamise või juhtus rulaga midagi. Igatahes kui selline asi juhtub, saab rula saata garantiiremonti. See pole esimene Yuneeci E-GO elektrirula maailmas, millel selline probleem esines, aga õnneks enamike kasutajate rulad toimivad hästi ning võib lootma jääda, et konkreetne rula oli lihtsalt vigane. 

Foto: Andri Koolme

Elektrirula juhtpult

Kas osta või mitte?

Kokkuvõtvalt saab E-GO kohta öelda seda, et Yuneeci rula pole kindlasti loodud igaühele. Igaljuhul tuleb Yuneeci ja Droon.ee poodi kiita selle eest, et Yuneeci elektrirula Eestis saadaval on, kuna teiste tootjate mudelid siia riiki müügile tulnud pole. Tavainimestele, kes soovivad tänapäevast kaasaskantavat liikumisvahendit ning varasem rulasõidu kogemus puudub, soovitan pigem Kulgurit, mille saab kätte ligi 500 euroga. Sõiduulatus ja kiirus on veidi väiksemad, aga Kulguriga sõitma õppimine tavainimesel on palju lihtsam ning see on ka 200 euro võrra soodsam E-GO rulast. Yuneeci elektrirula saab soovitada peamiselt tõelsitele rulaentusiastidele, kellele ei paku tavaline rula enam piisavat sõiduelamust ja tahavad midagi uut proovida ja 700€ pole probleemiks rula eest letile laduda.

Tüüp

Longboard

Mõõtmed

960 x 275 x 129 mm

Kaal

6.3 kg

Aku maht

230W

Sõiduulatus ühe laadimisega

Kuni 30 kilomeetrit

Rattad

90 x 52 mm, 804C, Abec 9 laagrid

Tippkiirus

20 km/h

Laadimispinge

29,5V

Laadimisaeg

3 – 5 tundi

Osta saab: Droon.ee

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Eestlased kuulavad Deezerist suvel rohkem kodumaist muusikat kui teistel aastaaegadel

Eelmine lugu

Eesti idufirma hakkab muuseumitele virtuaalreaalsust pakkuma

Järgmine lugu

Sulle võib ka meeldida: