Connect with us

Uudised

Ka lätis pandi piir telefonimüügile

Avaldatud:

Eile allkirjastasid Läti mobiilioperaatorid, tarbijakaitse ja telekommunikatsiooniliidud eetikakoodeksi, mis keelab telefonimüügi Läti mobiilsidesektoris. Täpsustuseks: see pole mitte füüsiliste telefonide müük, vaid telefoni teel tehtavad müügikõned.

Sõlmitud hea tava kohaselt võivad mobiilioperaatorid alates tänasest teha teiste mobiilioperaatorite klientidele müügikõnesid ainult nende enda eelneval loal, mis tähendab, et klient peab ise selleks aktiivselt soovi avaldama.

Bite, Tele2, LMT (Latvian Mobile), Läti tarbijakaitseameti, Läti Elektroonilise Kommunikatsiooni Liidu ja Läti Telekommunikatsiooni Liidu allkirjastatud koodeks sätestab, et pakkumisi tutvustavaid külmi kõnesid võivad leppega liitunud operaatorid edaspidi teha üksnes oma kliendibaasile ning äriklientide esindajatele.

“Hea tava tõestab, et Läti operaatorid on valmis koostööks tarbijate huvide eest seisvate organisatsioonidega ja tagab, et inimesed, kes seda ei soovi, ei saa enam häirivaid müügikõnesid mobiilioperaatoritelt, mida tehakse sageli õhtuti ja nädalavahetustel,” ütles Läti Telekommunikatsiooni Liidu president Peter Smidre.

Kõigile liitunud operaatoritele võrdsed reeglid sätestava koodeksi kiitis heaks ka Läti konkurentsiamet.

Kuna Leedu mobiilioperaatorid Tele2, Omnitel ja Bite allkirjastasid sarnase eetikakoodeksi juba kaks aastat tagasi, pole müügikõnede piiramisega Tele2 Eesti juhi Argo Virkebau sõnul vaatamata telefonimüügi ohjamiseks ellu kutsutud Eesti Otseturunduse Liidu (EOTL) loomisele ainsana hakkama saanud Eesti.

„Oleme kõigi osapooltega korduvalt istunud EOTL-i ühise laua taga, aga kahetsusväärselt ei jõua Eesti mobiilioperaatorid agressiivse telefonimüügi piiramise osas kokkuleppele,“ tõdes Virkebau, kelle sõnul on Tele2 aastaid seisnud müügikõnede piiramise eest, sest Eestile omane suuremahuline telefonimüük pole lubatud pea ühelgi teisel Euroopa turul.

Virkebau peab massilisi müügikõnesid valeks, aga paraku on ka Tele2 tema sõnul sunnitud neid tegema, sest ilma telefonimüügi ehk telemarketingita ei ole täna võimalik turul konkurentsis püsida.

Virkebau sõnul esitasid Tele2 ja Telia 2014. aastal Riigikogu majanduskomisjonile ettepaneku Elektroonilise side seaduse muudatuseks, mis võiks edaspidi nõuda müügikõnede tegemiseks kliendi eelnevat nõusolekut, nagu seda on täna vaja otseturunduseesmärgil saadetud e-kirja või SMS-i saatmiseks. Komisjon ei võtnud seadusemuudatuse ettepanekut paraku menetlusse.

„Nad tegid ettepaneku, et turuosalised sõlmiksid tarbijakaitseameti osalusel ise müügikõnede hea tava kokkuleppe. Kaks aastat on näidanud, et iseregulatsioon Eestis ei toimi – EOTL ei ole klientidele suutnud pakkuda kaitset häirivate müügikõnede eest ning telefonimüügiga tegelevad ettevõtted ei suuda ise heas tavas kokku leppida, seega saavad eestlased ainsana Baltimaades tüütuid müügikõnesid edasi,“ tõdes Virkebau, kelle sõnul tõuseb vastavate kliendikaebuste hulk Eestis iga aastaga.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Reklaam
Kliki siia kommenteerimiseks

Apple

iPhone’ile lisandus “jätka arvutis” funktsioon

Avaldatud:

Mõne päeva eest lisandus Androidi operatsioonisüsteemiga telefonide veebibrauseritesse lehekülje jagamisvalikute alla nupp “jätka tööd arvutis”, mis avab sama veebilehe arvutis, nii et saab sama tegevusega jätkata suuremal ekraanil. Nüüd jõudis uus funktsioon ka iPhone’i kasutajateni. Veebilehe avamiseks arvutis tuleb vaid veebilehitsejas vajuta nupule “Jaga”, valida sealt “SendToPC” ja veebileht lähebki arvuti poole teele.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Uudised

Venemaa uus seadus keelustab VPN-teenuste kasutamise

Avaldatud:

Kõik keelatud lehtede külastamised tuleb Venemaal enne novembrit ära teha, sest Venemaa president Putin allkirjastas seaduse, mis keelustab alates 1. novembrist keelatud veebilehte külastamiseks loodud tehnoloogia kasutamise, sh VPN-teenused, proksid jne. Interneti pakkujad peavad keelama kõik selliseid teenuseid ja programme pakkuvad veebilehed.

Väidetavalt allkirjastas president ka teise seaduse, mis nõuab sõnumirakenduste kasutajate identifitseerimist telefoninumbri kaudu alates saabuva aasta 1. jaanuarist. Kuigi mitmed sõnumirakendused nõuavad (ja mõnel on soovituslik) praegu telefoninumbri kinnitamist, muutub see peagi kõikidele taolistele äppidele kohustuslikuks.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Eesti

Siseministeeriumi sideteenuste suurhanke võitis Tele2

Avaldatud:

Tele2 võitis siseministeeriumi ühishoonesse koliva nelja ministeeriumi ja nende allasutuste sideteenuste ühishanke. Operaatori sideteenuseid hakkab kasutama 36 riigiasutust.

Tele2 sideteenuseid hakkavad kasutama Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Rahandusministeerium, Justiitsministeerium ja Sotsiaalministeerium.

Riigihanke tulemusena saab ettevõte ka ministeeriumite valitsemisala asutuste teenusepakkujaks, näiteks Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse, Lennuameti, Sihtasutus KredExi, Maanteeameti, Tehnilise Järelvalve Ameti, Tarbijakaitseameti, Veeteede Ameti, Andmekaitse Inspektsiooni, Riigi Infosüsteemide Ameti, Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutuse, Registrite ja Infosüsteemise Keskuse, vanglate, prokuratuuride, kohtute jt.

Tele2 tegevjuhi Argo Virkebau sõnul on nelja ministeeriumi ja selle allasutuste sideteenuste ühishanke näol tegemist ühe suurima ja enim väljakutseid pakkuva sideteenuste projektiga Eestis.

„Kõigil ministeeriumitel on siiani olnud tehnilistelt väga erinevad lahendused ja kõigi nende lahenduste ühendamine on täna Eestis üks suurim tehniline proovikivi. Tegemist ei ole kindlasti lihtsate mobiilsidelahendustega, vaid lisaks kõnedele tuleb pakkuda telefoniside erilahendusi mitmesuguse tegevusvaldkonnaga asutusele, nagu Maanteeamet, Veeteede Amet, vanglad ja Riigi Infosüsteemide Amet,“ rääkis Virkebau.

Virkebau tõi välja, et Tele2 on telefoniside erilahendustega turul olnud juba viis aastat ning praeguseks on standard, et organisatsioonidele pakutakse vastavalt nende vajadustele kohandatud sideteenuseid. „Tele2 erilahendusi kasutab kogu energiasektor, näiteks Elering, Eesti Energia ja Elektrilevi ning finantssektorist pangad, nagu Swedbank ja SEB pank,“ selgitas tegevjuht.

„Meie eesmärk on asendada ministeeriumite aegunud tehnoloogilised lahendused tänapäevaste ja võimsamate pilvepõhiste lahenduste vastu, millega riigiasutused saavad märkimisväärselt hoida kokku sideteenuste kulusid,“ lisas Virkebau

Riigihankega võitis Tele2 võimaluse pakkuda superministeeriumile ja selle allasutustele mobiilside- ja lauatelefoniteenuseid viis aastat. Hanke korraldaja oli Registrite ja Infosüsteemise Keskus.

 

virtuaalserver

 

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Reklaam

Meie lemmikud

POPID POSTITUSED

Kirjavea teataja

Järgnev tekst saadetakse toimetusele ülevaatamiseks: