Connect with us

Eesti

Sony esitles Tallinnas uusi X-seeria telefone ja lisatarvikuid

Avaldatud:

Sony Mobile laiendab Xperia tootesarja ja esitles täna Tallinnas uut nutitelefonide seeriat. Xperia X seeria lipulaev mudelid on Xperia X ja Xperia X Performance, mudel Xperia XA on keskmise hinnaklassi nutitelefon. Sony visioon tuleviku suhtlusvõimaluste puhul hõlmab palju nutitehnoloogiat, mis kajastub juba praegu uues tootesarjas. Sony Xperia X tootesari täieneb uute nutiseadmetega tulevikus veelgi.

„Tootesarja Xperia X kaudu pöörab kaubamärgi edulugu täiesti uue lehekülje. X-seeria kolm uut telefoni pakuvad igaühele midagi, alates keskmise hinnaklassi nutitelefonist kuni Premium-klassi mudeliteni, millel on kõige modernsemad funktsioonid. Kõigil mudelitel on väga kvaliteetne kaamera ja uudne disain, tänu millele sobituvad telefonid kätte varasemast veelgi paremini.

Uudne disain ja värvitoonid kõnetavad loodetavasti veel suuremat hulka inimesi kui varem,“ ütles Rikard Skogberg, Sony Mobile Põhjamaade tootejuht.

Tootesarjas Xperia X on uuendatud Xperia peamisi tunnuseid: kaamerat, akut ja disaini.

Sony_XperiaX

Xperia mudelitel on pikka aega olnud tippklassi kaamerad. Xperia Z5 seeria kaamera asub hinnatud DxOMark nimekirja tipus. Oma lipulaevaks olevate mudelitega viib Xperia X kaameratehnoloogia täiesti uuele tasemele. Mudelitel on prognoosiv hübriidautomaatne fokusseerimine: see on koostöös Sony disaineritega α-süsteemi kaameratele loodud tehnoloogia, mis jälgib objekti pildialal, prognoosib selle liikumisi ja hoiab objekti alati fokusseerituna.Liikumiste pildistamine jõuab sellega hoopis uuele tasemele ja kõiki hetki on võimalik jäädvustada täiesti teravustatult. Uduste piltide üle pole enam vaja muret tunda.

Xperia X ja Xperia X Performance telefonikaameratel on suur 1/2,3-tolline ja koguni 23-megapiksline sensor Exmor RS, tänu millele sobivad nimetatud mudelid väga kvaliteetsete fotode tegemiseks. Ka esipaneeli kaamerat on uuendatud, sellel on nüüd 13 megapikslit ja Sony nutikas automaatrežiim.

Ka Xperia XA telefoni 13-megapikslisel tagakaameral ja 8- megapikslisel esikaameral on kiire automaatfokusseerimine.

Xperia X telefonide akud peavad vastu kuni kaks päeva. Peale selle on Sony koostöös Qnovoga loonud telefonidele Xperia X ja Xperia X Performance kohanduva laadimise – tehnoloogia, mis võimaldab varasemast nutikamat ja tõhusamat laadimist. Aku saab vähem koormust, mis võimaldab pikendada selle kasutusiga.

Xperia_XPerformance

Kõikide Xperia X seeria telefonide disaini on uuendatud koostöös Sony Lundis ning Tokios asuvate tegevusüksustega. Kõigil mudelitel on 5-tolline ekraan. Telefonide suurus, kuju ja materjalid on hoolikalt valitud, mistõttu need sobivad mugavalt kätte ja neid on lihtne kasutada. Uuteks disainidetailideks on ümardatud nurgad ja ümaram klaas. Kaitseklassile IP65/68 vastav Xperia X Performance on ka vee- ja tolmukindel3.

Kõigil mudelitel on võimsad protsessorid: Qualcomm® Snapdragon™ 650 (Xperia X),Qualcomm® Snapdragon™ 820 (Xperia X Performance) ja Mediatek Helio™ P10 (Xperia XA).

Uued mudelid Eestis

Xperia X saabub turule 1. juunil ning selle soovituslik jaemüügihind on ligikaudu 599 €

Xperia XA saabub turule juuni keskel ning selle soovituslik jaemüügihind on ligikaudu 299 €

Xperia X Performance saabub turule juuni lõpus – juuli alguses ning selle soovituslik jaemüügihind on ligikaudu 699 €

Kõik mudelid on saadaval valge ja mustana ning laimikuldses ja roosikuldses toonis. Igale mudelile on saadaval erinevaid telefonidega värvitoonilt sobivaid ümbriseid

Peale Xperia X telefonide esitles Sony ka mitmeid muid Xperia kontseptsiooni nutitooteid.

Xperia Ear

Xperia Ear Grey Design

Xperia Ear on uue põlvkonna juhtmevaba nööpkõrvaklapp, mis võimaldab täiesti uudset suhtlust. Tänu sellele olete kogu aja teadlik maailmas toimuvast, samas pole vaja nutitelefoni pidevalt käes hoida. Xperia Ear edastab teile liikvel olles kasulikku teavet, näiteks päevast tegevuskava, ilmaolusid ning uudiseid. Häälkäskluse abil saab kõrvaklapil Xperia Ear paluda edastada kõnesid, juhatada teed või teha Google’is otsinguid või märkmeid.

Kõrvaklappi Xperia Ear saab lihtsal moel ühendada Android-telefoniga NFC- ja Bluetooth-ühenduse kaudu. Aku peab vastu kogu päeva ja seda on lihtne laadida taskus või kotis hoitavas kaasas kantavas ümbrises.

Xperia Eye

Xperia Eye

Xperia Eye on kaamerakontseptsioon, mis võimaldab kvaliteetselt ja lihtsalt salvestada päeva sündmusi. Kaamera on väga väikeste mõõtmetega, seda saab kanda kaelas või kinnitada särgi külge. Tänu 21-megapikslisele elemendile Exmor RS ja uuendatud lainurkobjektiivile salvestab Xperia Eye pilti suures ning loomulikus pildialas. Peale selle salvestab see 4K- ja livestream-pilti. Toote nutikas automaatika kasutab piltide salvestamise abina häält ja näoilmeid, tänu millele saad salvestada igapäevaseid hetki tehnikale mõtlemata.

Xperia Projector

Xperia Projectori kontseptsioon viib pere seinakalendri digitaalsesse ajastusse. Xperia Projector kuvab seinale interaktiivse pildi, mis võimaldab kogu perel selle abil oma uudiseid ja plaane jagada. Xperia Projectori juhtimine toimub puudutuste, liigutuste ja häälkäskluste abil nagu tavalise nutitelefonigi puhul.

Xperia Agent

Xperia Agent

Xperia Agent on justkui isiklik abiline, mis on programmeeritud pidama meeles andmeid teist, teie huviobjektidest ja profiilist ning jagama nende põhjal just teile kasulikku teavet ja soovitusi. Xperia Agenti saab juhtida lihtsalt häälkäskude abil. Selle kaudu saab juhtida ka muid koduseid elektroonikaseadmeid. Seadmes Xperia Agent on integreeritud kaamera ja projektor, mis saab Xperia Projectori sarnaselt kuvada sisu mistahes tasasele pinnale.

Nutikas hääl autosse

RM-X7BT

Peale Xperia kontseptsiooni tuuakse turule autodesse mõeldud Bluetooth-moodul RM-X7BT, mille abil on lihtne kasutada nutitelefoni ning sõidu ajal muusikat mängida. Saate mooduli abil otsida oma lemmiklugusid, teha vabakäekõnesid ning võtta vastu navigeerimisjuhiseid nutitelefoni kasutamata

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Reklaam
Kliki siia kommenteerimiseks

Eesti

Stigo – lahutamatu kaaslane suurlinnades

Avaldatud:

Juba mitmeid aastaid on Eestis toodetud üle maailma laineid löövaid tehnikaimesid, seekord siis elektri jõul liikuv pisimopeed Stigobike. Otsustasime ka omal käel uurida, mis sorti aparaat see õigupoolest on. Natuke rohkem kui aasta tagasi jõudis see ametlikult müügile ning on kättesaadav üle maailma edasimüüjate võrgustikust.
Tehnilise poole pealt on tegu kompaktse elektrirolleriga, mida on võimalik vaid mõne sekundi & liigutusega kokku pakkida, nii et see võtab enda alla kõigest 40x48cm suuruse põrandapinna. Tänu sellele on võimalik sõiduvahendit väga mugavalt mahutada ka kontorisse või pisemasse korterisse. Edasi veab Stigot koos sõitjaga 250W elektrimootor, mis tundub paberil küllaltki jõuetuna, kuid tegelikult saab suurepäraselt hakkama inimese sõidutamisega. Stigobike’i on võimalik soetada nii ühe kui ka kahe 36V akuga. Vastavalt sellele on siis ka sõiduulatus – ühe akuga umbes 15km ja kahe akuga 30km ning täislaadimiseks kulub ligikaudu 3,5 tundi. Vastavalt akude arvule sõltub ka masina kaal – kas 14.1kg või 15.3kg. Maksimaalne kiirus on seadusandluse tõttu piiratud 25km/h juurde, kus on Stigo liigitatud pigem jalgrataste kui mopeedide hulka, mis tähendab lihtsustatult seda, et kiivrit pole vaja kanda ning sõita tohib jalgrattaga sõitmiseks ettenähtud teedel. Ees kasutatakse V-pidureid ning taga mehaanilist ketaspidurit. Maksimaalne kandevõime on 100kg. Kuna tegemist on tänavalegaalse pisimopeediga siis on ta varustatud ka esitule, tagatule (k.a piduritule) ja signaaliga.

Sõitmine on imelihtne, kokkupanek aga nõuab veidi õppimist

Kui tee on sile, siis on Stigot hea enda järel vedada

Stigoga sõitmine on pigem sõitmine jalgratta kui kulguriga, mistõttu peaks pea igaüks sellega hakkama saama – kõik, kes saavad hakkama jalgrattaga sõiduga, saavad ka Stigoga. Pole vaja koguda julgust ega otsida pingsalt tasakaalu, vaid hüppa kohe sadulasse ning käivita masin nupust, viipa käivitamiseks kiipi ning asu teele! Traditsiooniliselt asuvad kõik juhtseadmed just nendel kohtadel, millega me harjunud oleme. Vasaku käe all tagapidur ning paremal käel esipidur, tempo lisamiseks on parema käe all rutska. Ohusituatsioonides on abiks signaal, mille leiab vasaku käepideme juurest. Kõik tundub lihtne ja loogiline. Ka tulede üle pole vaja pead vaevata – need lülituvad sisse automaatselt. Küll aga naisterahvastele ning lastele võib olla kokku panemine/lahti võtmine olla esialgu peavalu. Nimelt nõuab lukustushoovad üsna tugevat vajutust, millega nõrgem sugupool või lapsed ei pruugi hakkama saada.

Meie eesmärk oli panna Stigobike proovile just Eesti tingimustes – nii Tallinna kesklinnas, äärealadel kui ka suvituspiirkonnas ehk kohtades, kus reaalselt võiks Stigo ka kasutust leida. Tipptunni ja kesklinnas liigeldes on Stigobike arutult mõnus abimees. Mängleva kergusega on võimalik läbida kilomeetriseid vahemaid ja pikema vahemaa korral saab sekunditega kokku klappida ning liigelda edasi juba ühistranspordiga, võites seeläbi veel väärtuslikku aega. Ühistranspordis ei vaata keegi altkulmu, kuna kokku panduna ei võta Stigobike mitte rohkem kui ühe lisareisija ruumi (põrandapinnast 40cmx48cm) ja kellelegi see ette ei jää. Kokku klapituna liiguvad väikesed abirattad väljapoole ning sõiduk jääb neile stabiilselt seisma. Abirattad on selleks, et teda oleks võimalik enda järel vedada nagu ratastel kohvrit, kuid peab tõdema, et vedamiseks mugavat asendit leida on üsna võimatu. Ebatasasemal teel (näiteks vanalinnas) tekib tahtmine pigem tõsta, kuna nendel pisikestel ratastel järel vedades kipub kõvasti raputama ning juhtraua keskosast kinni võttes ja järel vedades müksab sind aeg ajalt käepide. Ringi sõites aga tuleb arvestada takistustega nagu madalamad äärekivid aukudega teed, milleni jõudes tuleb lihtsalt kiirust alandada. Tegemist on siiski võrdlemisi väikeste ratastega ning ilma vedrustuseta masinaga, mis pole mõeldud ebaühtlasel teel sõitmiseks. Küll aga väärib sõidumugavus muus osas kiitmist. Olgugi, et seade näeb ise välja kui täiskasvanutele alamõõdus, on sellega mõnus sõita. Sadul on üllatavalt mugav ning istumisasend ei ole väsitav. Küll aga pikema sõidu juures maanteel kippus sõidukiiruse reguleerimiseks mõeldud “rutska” natuke kätt väsitama. Ilmselt vajab see natuke harjumust, kuna Stigobike’il on parempoolsest käepidemest umbes poole ulatuses nn gaasihoob, tavapäraselt kasutatakse aga terves ulatuses olevat gaasihooba. Juhitavuse osas nõuab harjumist eelkõige ainult madalamal kiirusel (jalakäija kiirus või alla selle), kuna veojõu doseerimine ei ole väga täpne, vaid pigem “peal”-“maas”-stiilis. Küll aga suuremal kiirusel või isegi maksimaalkiirusel slaalomit sõites tundsin end kui kala vees – siinkohal ei ole kompaktratas jätnud jälgi kompromissidest. Ka pidurid on tasemel: kuna keharaskusest suur osa asetseb tagarattal, siis ei tundu ka esipidurite kasutamine ohtlikuna.

Kui Tallinnas sõites oli sõites peamine tegevus laveerimine äärekivide, aukude ja inimeste/autode vahel ning sellega tuli Stigo suurepäraselt toime, otsustasime proovida sõitmist ka maakohtades. Testasukohta – Võsule – oli Stigot mugav viia, kuna universaalkerega autode pagasiruumi mahub Stigo kenasti ära. Väiksemasse auto pagasiruumi see kahjuks ilma ühe istmerea madaldamiseta ei mahu. Sisimas lootsin, et Stigot on võimalik paigaldada auto pakiruumi risti, kuid see on siiski kokku pakituna liiga kõrge. Hiljem suuremasse universaalkerega autosse proovides samuti tõdesin, et võtab suure osa pakiruumist ära, kuna on kokku panduna liialt pikk ja mahub ära ainult diagonaalis asetades, kuid nii halvab see ära enamuse pakiruumist.

Kohale jõudnuna ootas ees aga ilus ilm ja palju uusi vallutamist vajavaid teid. Maksimaalne sõiduulatus 30 km sai proovile pandud ja seda ta täitis, isegi ületas pisut. Kui akud saavad tühjemaks, siis langeb pisut maksimaalkiirus (2-3 km/h) ning masin muutub õige pisut loiumaks, kuid ei midagi drastilist. Samuti sai ta hakkama ka poole kilomeetrise tõusuga, kiirus küll langes 8km/h, kuid see on pigem ekstreemsus. Tundus, et ka siin tunneb Stigo end koduselt ning isegi laadimiskohad olid isegi kergliiklusteele rajatud – pingid koos 220V pistikuga juhuks kui peaks vaja minema. Erinevalt Tallinnast ei pidanud pingsalt äärekive ja tänavaauke jälgima vaid sai tunda täit mõnu sõidust. Kogu olemist muutis stressivabaks ka see, et kõikjale minnes saab Stigo kaasa võtta või turvaliselt ära panna ilma, et peaks vaeva nägema.

Kokkuvõte: Stigo meeldib kõigile, aga kõigil pole nii palju raha

Kokkuvõtteks võib öelda, et eestlased on taaskord hakkama saanud sõltuvusttekitava tootega, mis oma omadustelt on antud segmendis esirinnas. Tahes tahtmata transpordi valdkonnas me näeme aina enam elektri jõul liikuvaid tooteid ja küsimus on vaid selles, et mis järgmiseks. Suurlinnadesse on kindlasti tegemist tänuväärt abimehega, kes viib sind sinna, kuhu soovid, ja aitab ka aega kokku hoida.

Positiivne:

Kasutuslihtsus

Kompaktsus

Disain

Sõiduulatus

Negatiivne:

Hind

 

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Eesti

Siseministeeriumi sideteenuste suurhanke võitis Tele2

Avaldatud:

Tele2 võitis siseministeeriumi ühishoonesse koliva nelja ministeeriumi ja nende allasutuste sideteenuste ühishanke. Operaatori sideteenuseid hakkab kasutama 36 riigiasutust.

Tele2 sideteenuseid hakkavad kasutama Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Rahandusministeerium, Justiitsministeerium ja Sotsiaalministeerium.

Riigihanke tulemusena saab ettevõte ka ministeeriumite valitsemisala asutuste teenusepakkujaks, näiteks Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse, Lennuameti, Sihtasutus KredExi, Maanteeameti, Tehnilise Järelvalve Ameti, Tarbijakaitseameti, Veeteede Ameti, Andmekaitse Inspektsiooni, Riigi Infosüsteemide Ameti, Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutuse, Registrite ja Infosüsteemise Keskuse, vanglate, prokuratuuride, kohtute jt.

Tele2 tegevjuhi Argo Virkebau sõnul on nelja ministeeriumi ja selle allasutuste sideteenuste ühishanke näol tegemist ühe suurima ja enim väljakutseid pakkuva sideteenuste projektiga Eestis.

„Kõigil ministeeriumitel on siiani olnud tehnilistelt väga erinevad lahendused ja kõigi nende lahenduste ühendamine on täna Eestis üks suurim tehniline proovikivi. Tegemist ei ole kindlasti lihtsate mobiilsidelahendustega, vaid lisaks kõnedele tuleb pakkuda telefoniside erilahendusi mitmesuguse tegevusvaldkonnaga asutusele, nagu Maanteeamet, Veeteede Amet, vanglad ja Riigi Infosüsteemide Amet,“ rääkis Virkebau.

Virkebau tõi välja, et Tele2 on telefoniside erilahendustega turul olnud juba viis aastat ning praeguseks on standard, et organisatsioonidele pakutakse vastavalt nende vajadustele kohandatud sideteenuseid. „Tele2 erilahendusi kasutab kogu energiasektor, näiteks Elering, Eesti Energia ja Elektrilevi ning finantssektorist pangad, nagu Swedbank ja SEB pank,“ selgitas tegevjuht.

„Meie eesmärk on asendada ministeeriumite aegunud tehnoloogilised lahendused tänapäevaste ja võimsamate pilvepõhiste lahenduste vastu, millega riigiasutused saavad märkimisväärselt hoida kokku sideteenuste kulusid,“ lisas Virkebau

Riigihankega võitis Tele2 võimaluse pakkuda superministeeriumile ja selle allasutustele mobiilside- ja lauatelefoniteenuseid viis aastat. Hanke korraldaja oli Registrite ja Infosüsteemise Keskus.

 

virtuaalserver

 

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Eesti

Tele2 hoiatab: vargad jahivad praegu kalleid Samsungeid

Avaldatud:

Tele2 statistika näitab, et telefonivarguste arv suvel kahekordistub. Statistika kohaselt moodustasid esimesel poolaastal varastatud telefonidest 47 protsenti Samsungid ja mudelitest paistis eriti silma kallite, 800 eurot maksvate Samsung S7 Edge’ide kadumised.

Tele2 klienditeenindusdirektori Sirli Seliovi sõnul on pikanäpumehed professionaalid ja otsivad teadlikult kalleid mudeleid. „Samsungite kadumisele järgnevad statistika järgi iPhone 6 ja 6S telefonid, mis on samuti kallid. Nendele mudelitele on järelturul suur nõudlus ja vargal seega ka kerge edasi müüa,“ rääkis Seliov.

Seliovi sõnul näitab analüüs, et kõige rohkem läheb seadmeid kaduma avalikes kohtades, kus on palju rahvast – pargid, üritused, tänavad.

„Samuti tuleb väga ettevaatlik olla baarides ja klubides, kus valvsus on väiksem. Elementaarne on jälgida oma vara bussis ja mitte jätta seda pargitud autos nähtavale kohale,“ rääkis Seliov.

Tulemas on suured väliüritused, kus igal aastal läheb palju seadmeid kaduma. Kui keskmiselt tehakse meile kuus 70 varguse- või kadumisavaldust, siis suvel hüppab see arv 165ni. Et probleeme vältida, ärge hoidke telefone tagataskus või jätke muruplatsile. Samuti kasutage Android Device Manageri ja Find My iPhone’i tüüpi rakendusi, mis aitavad jalutama läinud seadme positsioneerida,“ ütles Seliov ja lisas, et kõige rohkem avaldusi tehakse laupäeval ja pühapäeval.

Tele2 klienditeenindusdirektori kinnitusel tuleb telefoni varguse korral kohe võtta ühendust oma mobiilioperaatori klienditeenindusega. „Seda on vaja, et SIM-kaart ja kõik teenused sulgeda ning nii lisakulu ära hoida,“ soovitas Seliov.

Seliovi sõnul peavad operaatorid varastatud telefonide mustasid nimekirjasid ja seadme päritolu on võimalik IMEI-koodi järgi koduleheküljelt kontrollida.

Veebimajutus

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Reklaam

Meie lemmikud

POPID POSTITUSED

Kirjavea teataja

Järgnev tekst saadetakse toimetusele ülevaatamiseks: