UudisedEestiElisaTeliaTele2

Vaata, kui palju teises kvartalis Eesti mobiilioperaatorite käive ja kliendiarv kasvas

0

Käesoleva aasta teises kvartalis kasvatasid kõik Eesti mobiilsideoperaatorid tublisti käivet. Allpool on peatükid Telia, Elisa ja Tele2 teise kvartali kokkuvõtetest.

Telia

Telia Eesti teise kvartali müügitulu kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 5,2% ning ulatus 72,1 miljoni euroni. Ettevõtte ärikasum kerkis samal ajal 5,1% ja küündis 22,09 miljoni euroni.

Oleme tulemustega rahul – Telia kasvas teises kvartalis kõigis oma olulisemates tegevusvaldkondades. Meie eesmärk on ka edaspidi tuua turule uusi innovatiivseid pakkumisi ning keskenduda olulisimale eesmärgile – pakkuda oma klientidele parimat teenust kõigis meie kanalites,” rääkis Telia Eesti juht Dan Strömberg.

Teise kvartali lõpus ulatus Telia mobiilside klientide arv 888 000-ni. Aastaga kasvas klientide arv enam kui 40 000 võrra. Põhiline kasv tuli lepinguliste mobiiliteenuste kasutajate arvelt, mis suurenes aastaga 41 000 võrra ning ulatus 781 000 kliendini.

Jätkuvalt kasvas ka mobiilse interneti kasutajate arv. Teise kvartali lõpuks oli Telial 315 000 aktiivset mobiilse andmeside kasutajat, kasvades aastaga 49 000.

2016. aasta teises kvartalis oli Telial 231 000 lairiba internetiühenduse tellijat, kasvades aasta varasemaga võrreldes 5000 kliendi võrra. Teises kvartalis jätkus klientide üleviimine uuematele lairibatehnoloogiatele ning 1. juuni 2016 seisuga oli Telia klientide seas üle 100 000 leibkonna, kes kasutavad interneti kiirust üle 20 Mbit/s. Sealhulgas oli ca 75 000 klienti ühendatud optikaga.

Aastaga on Telia teinud TV valdkonnas läbi olulise kasvu: 2016. aasta teise kvartali lõpus oli ettevõttel enam kui 175 000 teleteenuse klienti, aasta varem oli see number 168 000. Telia panustab jätkuvalt sellele, et tuua kliente oma vanemalt nutiTV versioonilt üle uuemale ehk Telia TV-le ning täna kasutab suurem osa kliente juba uuemat TV platvormi.

Elisa

Elisa 4G kliendiarv on jõudsalt kasvanud, jõudes poolaasta lõpuks 283 819 kliendini. Samuti on ettevõtte käive teinud 4,9% kasvu võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

Sami Seppänen

Sami Seppänen

Elisa juhatuse esimees Sami Seppänen märkis, et käesolev poolaasta on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga teinud majandustulemustelt olulise tõusu. „Majandustulemuste tõus peegeldab jätkuvalt häid kliendisuhteid ja klientidele pakutavaid meelepäraseid teenuseid, mis on andnud oma tõuke nii 4G kliendiarvu järjepidavasse kasvu kui käibe tõusu ja muidugi panuse püsivasse kliendibaasi,“ iseloomustas Seppänen telekomiettevõtte poolaasta majandustulemusi.

Elisa käive kasvas käesoleva poolaasta lõpuks 47 miljoni euroni, eelmise aasta samal perioodil jäi käibenumber 45 miljoni euroni. Poolaastate võrdluses on Elisa tänavuses käibes teinud 4,9%-lise kasvu.

„Elisa edu pant on ettevõtte-sisene töökultuur, milleks on tulemustele orienteeritus ja pidev protsesside tõhustamine. Ühtlasi on taoline kultuur aluseks heale tööefektiivsusele, mis aitab kasvada nii seesmiselt kui jõuda heade majanduslike tulemusteni,“ rääkis juhatuse esimees Sami Seppänen.

Elisa 4G kliendibaasi kasvule on andnud panuse Elisa põhjalikud investeeringud internetivõrku. „Meie klientide seas on toimunud tähelepanuväärne 4G buum – üha enam kulub neil aega onlainis olemisele ja me anname omalt poolt võrguinvesteeringutega parima, et võrgus viibimise aeg oleks muretu, sujuv ja seda kõikide multimeediateenuste osas, mis Elisa klientide seas populaarsed on,“ selgitas Seppänen.

Elisa juhatuse esimees kirjeldas ka tulevikuvaadet: „Järelejäänud majandusaasta jooksul anname endast parima, et Elisa klientidel oleks jätkuvalt kasutada parim mobiilne internet, töökindel kõnelevi, pakkuda neile laia seadmevalikut ja tuua turule uusi teenuslahendusi.“

Elisa 4G kliendiarv oli möödunud aasta samal perioodil 160 150, käesoleva poolaasta lõpuks kujunes nimetatud arv 283 819 kliendini. Elisa käive kasvas mulluse poolaastaga võrreldes 4,9%, jõudes 47 miljoni euroni. Ärikasumi marginaal ehk ettevõtte EBITDA on 2016 esimese poolaasta lõpuks 32,3%, eelmise aasta samal perioodil oli EBITDA 30,7%.

Tele2

Tele2 Eesti kasvatas 2016. aasta teises kvartalis tänu mobiilse interneti kasutusmahtude tõusule EBITDA-t ehk kasumlikkust võrreldes mullu sama perioodiga üle 8 protsendi ja käivet ligi 2 protsenti.

Ettevõtte EBITDA ehk ärikasum enne kulumit kasvas 2016. teises kvartalis 2015. aasta sama kvartaliga võrreldes 8,1 protsenti, tõustes 4,17 miljoni euroni. Tele2 Eesti käive kasvas teises kvartalis võrreldes mullu sama perioodiga 1,8 protsendi võrra, ligi 18 miljoni euroni. Mobiilioperaatori kliendiarv suurenes teises kvartalis esimese kvartaliga võrreldes 800 kasutaja võrra.

Tele2 tegevjuhi Argo Virkebau sõnul on telekomisektori peamiseks mootoriks andmeside, mille kasutusmahud näitavad kindlat kasvutrendi.

Argo Virkebau

Argo Virkebau

„Kõige hüppelisemalt on tõusnud rändluses kasutatud mobiilse interneti maht. Võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga on klientide Euroopa Liidus kasutatud andmesidemahud tõusnud ligi 260 protsenti,“ ütles Virkebau.

Tele2 investeeris esimesel poolaastal Eestis 4 miljonit eurot. Virkebau sõnul on Tele2 investeerimiskava fookuses 4G võrgu katvus ja suurimad internetikiirused, laia valiku lisateenuste pakkumine ning müügi- ja teeninduskanalite arendamine.

Suurim osa ettevõtte esimese poolaasta võrguinvesteeringutest läksid Tallinnasse, kus Tele2 keskendus uute sageduste lisamisele ja uusima sagedusi ühendava võrgutehnoloogia käivitamisele, ning Harjumaale, kus pandi rõhku uute tugijaamade püstitamisele ja võrgu tihendamisele.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Suvel juhtub telefonidega kõige rohkem õnnetusi: kuidas (nuti)telefoni ekraan tervena hoida?

Eelmine lugu

Samsung juhendab: kuidas uut Pokèmon Go-d mängides telefoni akut säästa

Järgmine lugu

Sulle võib ka meeldida:

More in Uudised