Tele2 klienditeenindusdirektori Sirli Seliovi sõnul hakkas mobiiltelefonide ja tahvelarvutitega juhtunud õnnetuste raporteerimine hüppeliselt tõusma juba aprillis ning muutus veelgi aktiivsemaks maikuus.
„Kui talvel ja varakevadel fikseerisime keskmiselt 150 seadmekindlustuskliendi õnnetusjuhtumit kuus, siis aprillis läksid remonti või väljavahetusse 231 kindlustatud seadet ning mais suveilmade saabudes juba 248 telefoni või tahvlit,“ ütles Seliov ning lisas, et juunikuus on oodata veelgi suuremat kindlustatud seadmetega juhtunud ootamatute õnnetuste arvu.
„See on selge märk sellest, et Eestimaale on jõudnud suvi – inimesed liiguvad aktiivselt õues ringi, harrastavad ekstreemsemaid vabaajategevusi ning haaravad suvistesse seiklustesse kaasa ka oma nutiseadmed, mille vastupidavus sageli proovile pannakse,“ kommenteeris Seliov.
Seliov paneb inimestele südamele, et nutitelefonidesse ei tohiks suhtuda nagu nuputelefonidesse.
„Kui Nokia 3310 pidas vastu peaaegu kõigele, siis nutitelefonid on parasjagu õrnad ja keskmine nutitelefon pole mõeldud ekstreemsetes oludes kasutamiseks,“ tõdes klienditeenindusdirektor.
Seliovi kinnitusel on nutiseadmetel viimastel kuudel esinenud kõige rohkem probleeme katkiste ekraanide ja niiskuskahjustusega. Neist esimene saab tema sõnul enamasti alguse seadme kukkumisest või põrutusest, mille tulemuseks on pingestatud ja kergesti mõranema hakkav ekraan. Ajapikku mõrade süvenemine toob sageli omakorda kaasa kaamerat katva klaasi purunemise.
„Niiskuskahjustused on aga tingitud telefoni vihma kätte unustamisest, taskust vette libisemisest, higistamisest või hoopis väikelaste kätte sattumisest – imiku sülg võib tunduda ohutu, ent on telefoni avaustest sisse sattudes hukutava toimega,“ rääkis Seliov.
„Isegi kui telefon paistab esialgu normaalselt töötavat, toob niiskusest põhjustatud oksüdeerumine seadme sees kaasa lühised, mis viivad järkjärgult telefoni erinevate funktsioonide tõrgeteni.“