Elisa kõnekeskuse töötajatel on tänasest kasutada Eestis ainulaadne tööruum, kus müra aitavad summutada helikardinad ning tööd saab teha mobiiliäpiga reguleeritavate töölaudade taga.
Elisa personalijuhi Kaija Teemäe sõnul lähtub Elisa kõnekeskuse uus ruumilahendus töötajate vajadustest ja soovidest.
„Kuna üks suuremaid teenindajate muresid oli liigne müra, siis ilmestavad avatud planeeringuga kõnekeskuse ruumi nüüd tavapäraselt ruumiliigenduseks kasutatavate seinte asemel ainulaadsed helikardinad,“ tõi Kaija Teemägi välja innovaatilise lahenduse. „Elisa võttis Eestis esimesena kasutusele müra summutava helimaskeeringu süsteemi Sound Masking, mille toel sumbub kõne või muu müra juba seal, kus ta alguse saab.“
Kaija Teemägi tõi välja, et töökeskkond on töötajale väga oluline, eriti sellele, kel tuleb kogu tööpäeva arvuti taga veeta. „Kui tööandja suudab töötajale luua töökeskkonna, kus ta ei pea muretsema olme pärast ja saab end hästi tundes tööle keskenduda, on produktiivsus oluliselt suurem. Inimestele on üha aktuaalsemad liikumine ja tervislikud eluviisid ning selle kõrval mängib üha olulisemat rolli ka ergonoomiline töökoht. Inimestele, kes veedavad tunde istuvas asendis, tuleb ümbritsev keskkond teha niivõrd mugavaks kui võimalik,“ rääkis Elisa personalijuht ja tõdes, et töökeskkonna loogika mõistmiseks tuleb vahetult oma kolleegidega suhelda ja tööandjal peab olema julgust astuda välja klassikalistest raamidest.
Kaija Teemägi tõi välja, et töökeskkond on töötajale väga oluline, eriti sellele, kel tuleb kogu tööpäeva arvuti taga veeta. „Kui tööandja suudab töötajale luua töökeskkonna, kus ta ei pea muretsema olme pärast ja saab end hästi tundes tööle keskenduda, on produktiivsus oluliselt suurem. Inimestele on üha aktuaalsemad liikumine ja tervislikud eluviisid ning selle kõrval mängib üha olulisemat rolli ka ergonoomiline töökoht. Inimestele, kes veedavad tunde istuvas asendis, tuleb ümbritsev keskkond teha niivõrd mugavaks kui võimalik,“ rääkis Elisa personalijuht ja tõdes, et töökeskkonna loogika mõistmiseks tuleb vahetult oma kolleegidega suhelda ja tööandjal peab olema julgust astuda välja klassikalistest raamidest.
Paljud ettevõtted kasutavad täna reguleeritavaid töölaudu, Elisas astuti kollektiivi kuulates ka selles osas samm tuleviku suunas. „Kõnekeskuses kasutusele võetud lauad, ei ole mitte juhitavad pelgalt nupulevajutusega, vaid endale meelepärased laua-asendid saab salvestada juba endale nutitelefoni, vastavasse äppi,“ rääkis personalijuht. Telefoni äppi on võimalik oma laua asend salvestada ja hiljem vaid ühe klikiga ükskõik juba milline kontoris olev laud täpselt endale sobivaks reguleerida, samuti annab äpp töötajale märku, kui ta on liiga pikaks ajaks jäänud samasse asendisse istuma.
Kõnekeskus on Elisas üks mürarikkamaid osakondi, mis kujundati täielikult ümber tänu töötajate seas läbiviidud töökohaga rahulolu-uuringutele. Üldiselt iseloomustavad kogu Elisa kontoriruume mitmekesised tööruumid, avatud planeering ja sotsiaalsed kohtumispaigad. „Julgustan kõiki tööandjaid kasutama rahulolu-uuringuid, need on heaks temperatuuri näitajaks, mis muuhulgas annavad ka tagasisidet, kuidas töötajad end töökeskkonnas tunnevad,“ julgustas Kaija Teemägi juhte arvestama töötajate soovidega.
Allikas: Elisa