Connect with us

Uudised

Arvustus: DJI Inspire 1

Avaldatud:

Esmamuljed

Esimest korda, kui ma Inspire 1 drooni endale sain, teadsin, et see tuleb komplekti kuuluvas tugevas kaitsekohvris. Ma ei suutnud ette kujutada, et see kohver nii suur on. Kui sellele rattad alla monteerida ja pikem sang külge panna, siis saaks seda kasutada kui reisikohvrit. Peale kohvri avamist ei suutnud ma uskuda, et kauaoodatud uhke masin ongi lõpuks mul käes.

kasutatud esmamuljete osas.

Võtsin drooni karbist välja ja mind tabas rõõm, sest droon tundus juba esimesel vaatlusel väga korralik ja kvaliteetne. Välimus on üsna futuristlik, meenutades vähemalt kaugelt vaadates päris helikopterit. Barbie’d saaksid küll sellisega ringi sumistada.

kasutatud esmamuljete osas.

Esimesel drooni kätte võtmisel selgus, et see on üllatavalt raske. Seade kaalub koos akuga 3 kg ning mitme akuga droon, mis on transpordikohvris, võib kaaluda 4-5 kg. Kui selline tugev ja raske lennumasin kukus kellelegi pähe, siis võib see inimene korralikult haiget saada. Korralik kandekohver lisab seadme hinnale päris palju juurde, sest see kaitseb drooni hästi ja kohvris on kohad 2-le juhtpuldile, lisaks 7 kohta akudele ja ühele drooni sees olevale akule.

Droon

kasutatud drooni osas.

DJI Inspire 1 drooni hakati tootma 2014. aastal. Mõned kuud tagasi arvustatud Phantom 3 Professional on uuem Inspire 1’ist, kuid vähemate võimalustega. Kuna olen saanud mõlemaid droone katsetada, siis on väga huvitav neid võrrelda ja oma hinnang anda. Kui Inspire 1 pakendist välja võtta, siis on see transpordiasendis. See tähendab, et droon on kõige madalama profiiliga selleks, et poleks vaja veelgi kõrgemat kohvrit. Kuna toode ise on väiksematest Phantom seeria kopteritest kordades suurem, siis on palju suuremad ka drooni propellerid, et need jaksasid lennumasinat õhus edasi kanda. Drooni, puldi ja nutiseadme ühendamises pole midagi keerulist. Inspire droon on üsna suur. See on ehitatud väga tugevast plastikust ja süsinikkiust, mis vaadates meenutab metalli, kuid katsudes on kergem. Kuna droon on suur, siis on suur ka selle telik. Tänu suurele telikule saab paremini maanduda kaldega teel, kus Phantom seeria koperid oleksid väikese teliku tõttu lihtsalt ümber kukkunud. Kui rääkida drooni väljanägemisest, siis meenutab see natuke prototüüpversiooni, sest välimus on väga uudne ja küljed pole millegiga kaetud.

kasutatud drooni osas.

Esimest lendu tegema hakates tahtsin droonile kaamera külge panna, aga seda ei saanud teha, sest droon on pakendist võttes transpordiasendis ja nii ei saa kaamerat külge panna ilma seda vigastamata. Arvasin, et sisselülitamisel lähevad maandumisjalad automaatselt ohutusse asendisse kaamera paigaldmaiseks, aga nii see ei olnud. Läksin tuppa ja uurisin arvutist järgi, et transpordiasendist tavaasendisse muutumiseks on vaja puldil olevat minu jaoks tundmatut nuppu plõksutada kiiresti 5 korda ning alles siis seadistab droon ennast valmis kaamera paigaldamiseks. Kui olete drooni saanud kaamera paigaldamiseks valmis, siis tuleb ohutuse huvides droon välja lülitada, siis kaamera külge panna ja kindlasti ära lukustada. Alles seejärel sisse lülitada. Kui soovite drooni panna transpordiasendisse, tuleb samuti seda nupukest 5 korda klõbistada.

Kui droon koos kaameraga on stardivalmis, siis maapinnast 1 m kõrgusel lähevad maandumisjalad automaatselt droonist kõrgemale, et kaamera saaks 360 kraadi küljele pöörata ilma, et maandumisjalad jääksid pildile.

Kui lendamist selle drooni ja Phantom 3 professionali vahel võrrelda, siis mulle tundub, et vaatluse all olev Inspire 1 droon lendab palju kiiremini ning stabiilsemalt. Kui lendavast Inspire’ist olla paari meetri kaugusel siis saab tunda üsna suurt tuult.

kasutatud

Maandusmisel lähevad maandumisjalad ise alla tagasi, seda alles vahetult enne maapinda. Maandumisjalgade liigutamise võimalus on tulnud DJI profidroonidelt, nagu S1000 või 900. IMG_4880

Kui silmad suunata lennumasina alla, siis seal on Optical Flow nime kandvad sensorid, mis tuvastavad drooni kõrguse maast, et õigel hetkel maandumisjalad üles või alla liigutada või siseruumides lennates ilma GPSita saada kõrgusest aru ja tagada parem stabiilsus.

Kaamera

kasutatud

DJI Inspire 1 drooni kaamera on väga huvitav. Huvitav selles mõttest, et kaamera on üsna väike ja gimbal on juba sisse ehitatud. Zenmuse X3 nime kandev kaamera sarnaneb välimuselt mõne vana veebikaameraga, aga pildikvaliteedi osas on veidi üle GoPro Hero 4 Black editon seikluskaamerast.

kasutatud

Kaamera on lihtsasti drooni külge kinnitatav ja eemaldatav. Kaamera kinnitub drooni all olevate klemmide külge.

kasutatud

See on hea, sest nii saab vahetada kaamera välja või kaamerale mõeldud ühenduse külge kinnitada näiteks verivärske Zenmuse X5 kaamera. Halb on aga see, et kui juhtute lendama näiteks elektriliinile vastu, siis võib juhtuda, et kaamera jääb elektriliini külge rippuma, aga droon lendab edasi.

Ostukomplektis on kaamera eraldi väikeses pehmes karbis.

kasutatud

Kaamera peal on 4 nähtavat objekti. Esiteks on kaameral näha  kerest veidi välja ulatuvat objektiivi, üleval on näha mõningaid klemme, mis ühenduvad drooni klemmide külge, kaamera küljel on MicroSD mälukaardi pesa ja üllataval kombel on kaameral ka väike ventilaator.

Kaamera küljes olev mootoritega stabiliseerimissüsteem töötab hästi ja videod on maksimaalselt stabiilsed ka keskmise tuulega. Rääkides kaamera andmetest, on sellel 94 kraadine vaatenurk, kaamerat saab pöörata üles-alla ning vasakule-paremale terve täisringi. Kaamerast tulevad 12 megapikslised RAW formaadis fotod ning 4K video kuni 30 kaadrit sekundis. Kaamera ISO tundlikkust, valge tasakaalu ja säriaega saab muuta nutiseadme rakenduse kaudu.

kasutatud

X3 kaamera oli väljatuleku ajal esimene omataoline, aga hiljuti müüki jõudnud Phantom 3 Professional droonil on samade tehniliste näitajatega kaamera (suurus ja välimus on erinevad). Phantom 3 kaamera pole v.a välimusele ka identne, sest see ei keera vasakule ja paremale külejele. Kaamera liikumistundlikkust seadistades on aeglasema valiku peal võimalik teha väga sujuvaid üles-alla liikuvaid videokaadreid ja miks mitte ka vasakule ja paremale liikuvaid videoklippe. Komplektis on kaasas ND filter, et ei peaks säriajas suurt valgust ohverdama, aga mina pole ikka välja suutnud nuputada, kuidas need filtrid kaamera külge käivad. Kui kaamera parameetrid seadistada õigesti, pole probleemiks teha Photoshop’i abiga jalustrabavaid aerofotosid ja ilusaid aerovideoid.

Kaamerast tulnud RAW fotod on üsna värvitud ja niisama vaadates koledad, aga mitme kõrvuti tehtud foto kokku lõikamisel ja värvide parandamisel on võimalik saada efektseid aeropanoraame.

Mõned fotonäited:

Vajuta siia, et näha originaali sellest fotost.

Vajuta siia, et näha originaali sellest fotost.

Vajuta siia, et näha originaali sellest fotost.

Vajuta siia, et näha originaali sellest fotost.

Vajuta siia, et näha originaali sellest fotost.

Vajuta siia, et näha originaali sellest fotost.

Video on väga ilus ja selge päikeselise ilmaga, aga hämaramas pole olukord kiita, sest ima ISO väärtust tõstmata on pilt liiga pime ja ISO väärtust tõstes ilmub pilti palju digimüra. Seetõttu on mõistlik drooniga lennata päikeselisel päeval.

Mõned videonäited:

Juhtpult

kasutatud

Saranselt kaamerale on Inspire 1 drooni juhtpult sarnane uuema Phantom 3 Professional  ja Advanced droonide pultidega. Nagu kaamera, on ka Inspire 1 drooni juhtpult natuke võimalusterohkem võrreldes Phantom 3 droonide pultidega. Pult on ergonoomilisuse mõttes sama – see istub hästi käes ja drooni saab sellega juhtida väga täpselt ja mugavalt. Puldil on nagu ikka kaks juhtkangi, kaks rullikut, millest üks reguleerib säriaega ja teine kaamera pööret üles ja alla. Puldil on mitmeid iseseadistavaid juhtnuppe ja kaks suuremat ümmargust nuppu – üks lülitab peale kiiret vajutust ja nupu all hoidmist puldi sisse ning teise nupuga saab drooni koju tagasi kutsuda GPS’i abil. Puldil on hoidik nutitelefoni või tahvelarvuti jaoks. Mulle tundub, et selle drooni puldi hoidik on ehitatud tugevamalt või lihtsalt tugevamalt kinni keeratud, sest Phantom 3 drooni puldi hoidik polnud just kõige kindlamalt kinni, kuigi see sai maksimaalselt kinni keeratud.

kasutatud

Uus ja tundamtu nupp, millest enne rääkisin, asub kodunupu ääres. See polegi otseselt nupp, vaid juhtkang, mida mitmeid kordi jõnksutades saab drooni seada transpordiasendisse või lennuasendisse.

kasutatud

Puldil on Lightbridge ülekandetehnoloogiale omaselt kaks antenni, tänu millele saab drooniga lennata hea ilmaga ja ilma vaheobjektideta puldist kuni 2 kilomeetri kaugusele, ja standardmõõdus USB pesa nutiseadme ühendamiseks.

Lisaks on juhtpuldil Micro USB pesa, Mini HDMI väljund ja CAN Bus pesa, mis on tootja sõnul seal tulevaste lisasedamete tarvis. Kaks viimast eelnimetatud portides on omased ainult Inspire 1 puldile. Lisaks on Inspire 1 puldi pealmine külg kaetud alumiiniumiga, mis mulle eriti ei meeldinud.

Mulle piisaks ka Phantom 3 puldist, sest mul pole vaja puldist välja võtta 720p HD videosignaali ning Phontom 3 plastikust pealispinnaga pult istus isegi paremini kätte.

Seoses pultidega on võimalik ainult Inspire 1 droonil teha üht põnevat asja – ostes teise puldi juurde, on võimalik drooni juhtida kahe inimesega nii, et üks inimene juhib ainult drooni ja teine juhib ainult kaamerat. Sellise süsteemiga saab veel paremat videot, sest üksi lennates ja kaamerat seadistades ei saa mõlemat korraga teha parimal moel. Kurb selle asja juures on see, et lisapult maksab ligiakudu 700€, mis paneb kulmu kortsutama küll.

Rakendus

Drooni kaamerat ja parameetreid juhtiv DJI Go nimeline rakendus oli Inspire 1 väljatuleku ajal veel tuttuus, aga kuna uuemat ja soodsamat Phantom 3 Professionali saab juhtida sama rakendusega, siis 2015. aastal pole see rakendus enam uus.

Kui Go äpist natuke rääkida, siis tasuks mainimist, et sellega ei saa drooni juhtida, küll aga saab kaamera, gimbali ja drooni parameetreid hästi muuta. Valikuid, mida muuta saab, on minu jaoks isegi liiga palju.

Alguses ma ei leidnud võimalust keerata drooni kaamerat küljelt küljele, aga tänu ühele õpetusvideole sain teada, et kaamerat saab keerata küljele hoides sõrme ekraanil ja liigutada sõrme vastavas suunas ekraanil. Nii saab sõrmega keerata kaamerat üles-alla, küljelt-küljele ja isegi muuta kaamera kallet, et horisont oleks sirge.

Aku

Drooni aku kannab nime TB47 ning mahutab endas 4500mAh. Juurde on võimalik osta ka originaaltootja 1000mAh suurem aku. Aku on suuruselt päris pirakas ja käib droonil olevasse akukambrisse, kuhu see läheb ilusti, aga pärast kätte saada on päris raske. Standardakusid soovitan osta kohe vähemalt üks juurde, sest tootja sõnul saab ühe sandardakuga lennata kuni 20 min, aga minu katsetuste põhjal saab ühe akuga lennata vaid 10-15 min ja juba tuleb 30% hoiatus, et aeg on koju tulla. Aku laadmiseks kulub keskeltläbi 1,5 tundi. Kui siis ise ei hakka ruttu koju lendama ja rakenduse sätetes on mksimaalne lennukõrgus näiteks 150 m, siis on päris halvasti, sest droon ei pruugi enne liikuma hakkamist sellele suurele kõrgusele välja jõudagi ja kukub väga kõrgelt alla.

Plussid ja miinused

[tie_list type=”thumbup”]

  • Seade on väga kvaliteetselt ehitatud.
  • Kaamera on eemaldatav ja väljavahetatav.
  • Lennumasinat saab osta ja lisainfot mugavalt PhotoPointi veebipoes või tavakauplustes
  • Droon tuleb ostes väga korraliku kandekohvriga, kuhu mahub 7 lisaakut ja kaks juhtpulti.
  • Tänu sellele, et maandumisjalad on võimalik üles tõsta, saab ilma probleemideta liigutada kaamerat igas suunas.
  • Tänu Optical Flow sensoritele saab ka siseruumides ilma GPS signaalita stabiilselt lennata.
  • Droon lendab vähese tuulega ja ATTI režiimis kiirusega 22 m/s, mis on peaaegu 80 km/h!
  • Võimalus juhtida drooni kahe puldiga, et saavutade veel paremad videokaadrid.
  • Zenmuse X3 kaamerast välja tulevad 4K videod on võrratud.
  • Komplektis on kaasas rihm puldi jaoks ja korralik 16gb-ne mälukaart videote ja piltide salvestamiseks.
  • Juhtpult istub hästi käes, on väga täpne ja sellel on HDMI väljund HD video salvestamiseks salvestajasse või puldi ühendamiseks nt teleriga, et maa pealt näha suurelt seda, mida näeb drooni kaamera.
[/tie_list]

[tie_list type=”thumbdown”]

  • Droon pole tavakasutaja jaoks just kuigi soodne.
  • Lisaakud, kaamera ja pult maksavad väga palju.
  • Lennumasin on üsna suur ja ei mahu seljakotti ära.
[/tie_list]

Kokkuvõte

IMG_4828

Kokkuvõttena on DJI Inspire 1 lummav lennumasin, mis lisaks kenale disainile teeb ilusat ja kvaliteetset videot. 3200 eurone hind on päris suur ning seetõttu sobib see droon pigem väiksematele filmiproduktsiooni firmadele, mitte kodukasutjatele. Hobilenduritele või kinnisvaramaakleritele, kes ei soovi igale objektile kutsuda tellitud drooniga filmjat või pildistajat, sobiks paremini Phantom 3 Professional, sest see teeb samasugust 4K videot ja 12-megapiksliseid pilte.

DJI Phantom 3 Pro

Inspire on lihtsalt võimsam versioon Phantom 3-st, sest see on ehitatud süsinikkiust ja vähesel määral plastikust, kaamera on eemaldatav ja väljavahetatav, drooni saab juhtida kahe puldiga, kaamerat saab keerata ka küljelt küljele.

IMG_4815

Droonientsuiastidele, kes soovivad omale uut väga head drooni alla 10,000€, soovitan osta Inspire 1 drooni ja juurde soetada uue Zenmuse x5 kaamera, millele saab ette keerata MFT objektiive, sest see kaamera on parema pildikvaliteediga ja parema dünaamilise ulatusega.

inspire-1-pro-with-4k-zenmuse-x5-camera-single-remote-inspire1pro-single-dji-f95

Foto: DJI (tootja)

Kui hinda mitte arvestada ja minult küsida, mitu punkti DJI Inspire 1 droon saaks, siis minu vastus oleks, et nii palju punkte ei ole olemas. Droon on väga korralik ja kõik selle juures on hästi läbi mõeldud.

Profid, kes lendavad iga päev näiteks DJI Spreading Wings S100-ga hakkaksid sellise jutu peale küll naerma, aga mulle, kes ma pole professionaalsemaid süsteeme veel proovida saanud, tundub see droon täisulik ja midagi paremat oleks selle hinna eest raske välja mõelda.

DJI Inspire 1 drooni andis testimiseks Photopoint

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Reklaam
Kliki siia kommenteerimiseks

Apple

iPhone’ile lisandus “jätka arvutis” funktsioon

Avaldatud:

Mõne päeva eest lisandus Androidi operatsioonisüsteemiga telefonide veebibrauseritesse lehekülje jagamisvalikute alla nupp “jätka tööd arvutis”, mis avab sama veebilehe arvutis, nii et saab sama tegevusega jätkata suuremal ekraanil. Nüüd jõudis uus funktsioon ka iPhone’i kasutajateni. Veebilehe avamiseks arvutis tuleb vaid veebilehitsejas vajuta nupule “Jaga”, valida sealt “SendToPC” ja veebileht lähebki arvuti poole teele.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Uudised

Venemaa uus seadus keelustab VPN-teenuste kasutamise

Avaldatud:

Kõik keelatud lehtede külastamised tuleb Venemaal enne novembrit ära teha, sest Venemaa president Putin allkirjastas seaduse, mis keelustab alates 1. novembrist keelatud veebilehte külastamiseks loodud tehnoloogia kasutamise, sh VPN-teenused, proksid jne. Interneti pakkujad peavad keelama kõik selliseid teenuseid ja programme pakkuvad veebilehed.

Väidetavalt allkirjastas president ka teise seaduse, mis nõuab sõnumirakenduste kasutajate identifitseerimist telefoninumbri kaudu alates saabuva aasta 1. jaanuarist. Kuigi mitmed sõnumirakendused nõuavad (ja mõnel on soovituslik) praegu telefoninumbri kinnitamist, muutub see peagi kõikidele taolistele äppidele kohustuslikuks.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Eesti

Siseministeeriumi sideteenuste suurhanke võitis Tele2

Avaldatud:

Tele2 võitis siseministeeriumi ühishoonesse koliva nelja ministeeriumi ja nende allasutuste sideteenuste ühishanke. Operaatori sideteenuseid hakkab kasutama 36 riigiasutust.

Tele2 sideteenuseid hakkavad kasutama Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Rahandusministeerium, Justiitsministeerium ja Sotsiaalministeerium.

Riigihanke tulemusena saab ettevõte ka ministeeriumite valitsemisala asutuste teenusepakkujaks, näiteks Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse, Lennuameti, Sihtasutus KredExi, Maanteeameti, Tehnilise Järelvalve Ameti, Tarbijakaitseameti, Veeteede Ameti, Andmekaitse Inspektsiooni, Riigi Infosüsteemide Ameti, Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutuse, Registrite ja Infosüsteemise Keskuse, vanglate, prokuratuuride, kohtute jt.

Tele2 tegevjuhi Argo Virkebau sõnul on nelja ministeeriumi ja selle allasutuste sideteenuste ühishanke näol tegemist ühe suurima ja enim väljakutseid pakkuva sideteenuste projektiga Eestis.

„Kõigil ministeeriumitel on siiani olnud tehnilistelt väga erinevad lahendused ja kõigi nende lahenduste ühendamine on täna Eestis üks suurim tehniline proovikivi. Tegemist ei ole kindlasti lihtsate mobiilsidelahendustega, vaid lisaks kõnedele tuleb pakkuda telefoniside erilahendusi mitmesuguse tegevusvaldkonnaga asutusele, nagu Maanteeamet, Veeteede Amet, vanglad ja Riigi Infosüsteemide Amet,“ rääkis Virkebau.

Virkebau tõi välja, et Tele2 on telefoniside erilahendustega turul olnud juba viis aastat ning praeguseks on standard, et organisatsioonidele pakutakse vastavalt nende vajadustele kohandatud sideteenuseid. „Tele2 erilahendusi kasutab kogu energiasektor, näiteks Elering, Eesti Energia ja Elektrilevi ning finantssektorist pangad, nagu Swedbank ja SEB pank,“ selgitas tegevjuht.

„Meie eesmärk on asendada ministeeriumite aegunud tehnoloogilised lahendused tänapäevaste ja võimsamate pilvepõhiste lahenduste vastu, millega riigiasutused saavad märkimisväärselt hoida kokku sideteenuste kulusid,“ lisas Virkebau

Riigihankega võitis Tele2 võimaluse pakkuda superministeeriumile ja selle allasutustele mobiilside- ja lauatelefoniteenuseid viis aastat. Hanke korraldaja oli Registrite ja Infosüsteemise Keskus.

 

virtuaalserver

 

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Reklaam

Meie lemmikud

POPID POSTITUSED

Kirjavea teataja

Järgnev tekst saadetakse toimetusele ülevaatamiseks: