UudisedEesti

Eestlased ostsid märtsis 8 miljoni euro eest nutifone

0

Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel soetasid eestlased tänavu märtsis 7,6 miljoni euro eest nutitelefone. Võrreldes eelmise aasta märtsiga on eestlased soetanud endale juba 1,6 miljoni euro eest rohkem nutifone.

GfK statistika alusel müüdi selle aasta märtsis Eesti jaemüügis nutitelefone 7,6 miljoni euro eest, aasta tagasi jäi sama number veel 6 miljoni euro juurde. Arvuliselt müüdi nutitelefone käesoleva aasta märtsis kokku 23 300, aasta varem ulatus see number 21 700 telefonini. Seega võrreldes eelmise aasta märtsiga on nutitelefonide soetamiseks kulutatud suisa 26% rohkem.
Enim eelistavad tarbijad uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel 4G nutitelefone, mille osakaal tükilises müügis ulatus Eestis selle aasta märtsis 78%-ni ja müügikäive koguni 96%-ni. Elisas olid need numbrid märtsis vastavalt 84% ja 97%.

Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul joonistub nutitelefonide soetamisel selge trend kallimate seadmete kasuks. „Kuna järjest enam lisandub nutitelefonide ostjaskonda nõudlikke kliente, kes teavad täpselt mida nad oma seadmelt ootavad, siis langetatakse aina enam otsus pigem veidi kallimate seadmete kasuks.“ Ka tõi Hiiepuu välja, et soodsama hinnaklassi seadmetelt ootavad kliendid üha paremaid tehnilisi näitajaid, mistõttu ei piisa telefonide edetabelisse pääsemiseks pelgalt soodsast hinnast, vaid ka tehnilistest näitajatest.

Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul olid märtsis müüdud nutitelefonidest 90% suurema kui 4,5 tollise ekraaniga, mis teeb Apple’i uue väikese ekraaniga SE mudeli turuletuleku väga huvitavaks. “Apple tegi julge käigu ja üritab eelmise ja pisema disainiga vastuvoolu minna ja turgu muuta. Apple’i mantra on olnud aastaid, et inimesed veel ei tea, mida nad tahavad, enne kui seda neile näidata. Kui iPhone SE-d käes hoida, siis tundub, et põhjuseid ostmiseks on küll. iPhone SE nõudlus on hetkel väga suur. Apple pingutab, et seadmeid piisavas mahus tarnida, kuid kogustest jääb vajaka ja see mõjutab müüki,” lisas Seema.

“Teine trend on Huawei telefonide populaarsuse kasv. Märtsis oli Huawei Tele2 sortimendis lausa enimmüüdud nutitelefoni bränd,” rääkis Seema. Nuti- ja mobiiltelefonide jaeturg kokku GfK statistika alusel tükilises müügis suuri muutuseid märtsis ei näidanud. Tänavuse ja eelmise aasta võrdluses on üldmüük langenud vähem kui 1%, jäädes 28 800 ühikule.

Märtsis oli Elisa klientide seas lemmikvalikuks nutitelefonidest Samsung Galaxy Core Prime, Huawei P8 Lite ning Sony Xperia M4 Aqua. Eraldi saab esile tõsta Samsungit, mis oli märtsikuus enim müüdud nutitelefonide esikümnes lausa 6 erineva mudeliga ja kogumüügist moodustas Samsung Elisas 40%. Teiseks lemmikbrändiks kujunes klientide seas Huawei.
Võrreldes aasta taguse ajaga soetavad kliendid 50€ võrra kallimaid nutitelefone, keskmine soetatud nutitelefoni hind kasvas Elisa klientidel 311€ni.

Allikad: Tele2, Elisa

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Tele2 sai krediidiandja tegevusloa

Eelmine lugu

Telia testib täna öösel jälle teenuseid

Järgmine lugu

Sulle võib ka meeldida:

More in Uudised