Mobiilsideoperaatorite klientide seas võidab üha enam populaarsust mobiil-ID teenus, mis võimaldab turvaliselt ja lihtsalt teha makseid, sõlmida tehinguid ja anda digiallkirju. Mullusega võrreldes on mobiil-ID-ga liitumine suisa kolmekordistunud.
„Ainuüksi Elisa klientide seas on mobiil-ID kasutusele võtt võrreldes eelmise aastaga kasvanud kolm korda,“ ütles Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu. „Kui eelmisel aasta liitus ühes kuus Elisa mobiil-ID teenusega pooltuhat klienti, siis praegu on igakuine liitumiste arv kasvanud 1500-ni,“ täpsustas Hiiepuu. Kokku on Elisal m-ID kliente praegu juba 24 000.
Suureks plussiks on lisaks seegi, et mobiil-ID-ga liitumisel ei tule täna kliendil tasuda enam riigilõivu ning Elisa omaltpoolt ei küsi tasu liitumise ega mobiil-ID SIM-kaardi eest.
Andrus Hiiepuu sõnul on lihtsus ja mugavus need, mis toovad kliendid mobiil-ID teenust kasutama. „Mobiiltelefon on kliendil tänapäeval nagunii kogu aeg kaasas ning nii saab klient ükskõik kus vajalikud maksed tehtud ja dokumendid allkirjastatud. Enamus mobiil-ID kasutajaid ei saa aru, kuidas nad varem ilma selleta üldse hakkama said,“ tõi Hiiepuu välja tavapärase kliendi tagasiside teenusele.
Mobiil-ID-ga teeb klient samu e-toiminguid nagu ID-kaardigagi – kasutab internetipanka, annab digiallkirju, osaleb e-hääletamisel. „Tegemist on lihtsa, turvalise ning kõigi mobiiltelefonide, tahvlite ja arvututega kasutatava lahendusega, kus isiku tuvastamine ning dokumentide allkirjastamine on kaitstud kõrge turvatehnoloogia ja vastavate PIN-koodidega,” ütles Andrus Hiiepuu.
Mobiil-ID teenust saab kasutada kõikides mobiiltelefonides, alustades pea kõikidest vanematest nuppudega telefonidest kuni kõige värskemate nutitelefonide tipp-mudeliteni välja. Koos mobiil-ID SIM-kaardiga saab klient ka Elisast uue rakenduse, mis võimaldab teenust varasemaga võrreldes oluliselt mugavamalt kasutada.