Connect with us

Uudised

Nõgusad ekraanid pakuvad lihtsalt silmailu või on telerite tulevik?

Avaldatud:

Viimase aja tendentsid nii sisekujunduses kui ka tehnoloogias näitavad ümarat, kaardus või nõgusat disaini ning arenguid voolujoonelisuse ja minimalismi suunas. Lisaks telefonide ekraanide kumerusele, kohtame järjest enam ka nõgusa ekraaniga telereid, millest uusima SUHD mudeliga tuli hiljuti välja ka Samsung. Kumera ekraaniga telefonid on osutunud globaalselt väga populaarseks, ent kas nõgusate ekraanidega teleritel on lisaks ilusale disainile pakkuda midagi sellist, mis paneb vana lameda ekraaniga teleri välja vahetama?

Nõgusa ekraaniga telerid paistavad ennekõike silma oma ilusa disaini poolest, mistõttu tekib tunne, justkui see olekski teleri peamine funktsioon. Tegelikult on nõgusal ekraanil selliseid omadusi, mis esmapilgul silma ei hakka, ent muudavad teleka vaatamise kogemuse oluliselt kvaliteetsemaks ja mugavamaks.

Vähem peegeldusi

2016-05-12_03-55-30
Teleri vaatamise üheks häirivamaks faktoriks on ekraanile sattuvad erinevad peegeldused, mida tekitavad nii toavalgustid, päikesevalgus kui ka peegeldus aknaklaasilt, mistõttu tuleb teleri vaatamist kohandada vastavalt kellaajale ning tihtipeale tuleb valgusallikad üldse välja lülitada. Erinevalt lameekraaniga telerist, mille pind püüab kinni erinevad peegeldused, vähendab nõgusa ekraani tehnoloogia peegeldusi, mis muudab telerivaatamise kogemuse oluliselt meeldivamaks ja mugavamaks. Uue tehnoloogiaga nõgusa ekraaniga telerid sõltuvad seetõttu palju vähem nii välistest kui ka tubastest valgustingimustest.

Tõelisem elamus

2016-05-12_03-57-56
Täiustades sügavusetunnetust, muudab nõgusa ja panoraamse ekraani tehnoloogiaga teler vaatamise kogemuse veelgi tõetruumaks. Haarates vaataja endasse, viib nõgus ekraan sind veel sügavamale teleri vaatamise kogemusse: kaarja teleri pehmed jooned võimaldavad asetada end otse sündmuste keskmesse. Samuti tundub nõgusalt ekraanilt vaadatav pilt visuaalselt sügavam, mistõttu jääb mulje, justkui 2D asemel on pilt 3D formaadis.

Laiem vaateväli olenemata asukohast

2016-05-12_03-57-29
Lisaks sügavuse efektile muudab nõgus ekraan pildi ka tunduvalt laiemaks, tehes teleriekraani visuaalselt veelgi suuremaks. Sarnaselt IMAX kinode kaardus ekraanidega, muudab nõgus ekraan kodus vaadatava filmikogemuse kinolikumaks. Oluliselt laiema vaateväljaga tagab nõgus ekraan ühtlasema kauguse igast vaatepunktist, võimaldades igal vaatajal nautida teleri vaatamist olenemata asukohast – istudes diivani keskel või ääres.

Teravam pilt ja erksamad värvid

2016-05-12_03-54-39
On loomulik, et tehnoloogia arenguga käib pidevalt kaasas telefoni-, arvuti- ja teleriekraanide pildi kvaliteedi, värvuse ja teravuse paranemine. Erinevalt lameekraanidest, sobitub nõgus ekraan paremini inimese silma ümmarguse ülesehitusega, mis muudab vaadatava pildi silmade jaoks veelgi eredamaks ja teravamaks. Lisaks vähendab nõgus kurvatuur silmale avalduvat koormust pikemal teleri vaatamisel.

Samsungi Eesti juht Toomas Tiits näeb nõgusatel ekraanidel tulevikku. “Nõgusa ekraaniga telereid, mis on saadaval alates 2013. aastast, saadab üha kasvav populaarsus ning selleaastane uus SUHD mudel näitab oma erakordse kinokogemuse kvaliteedi ja uuendustega, et tulevikutelerid on pigem nõgusa kui lameekraaniga,” kinnitab Toomas Tiits.

Olgugi, et nõgusa ekraaniga telerid on lameekraanidest mõnevõrra kallimad, pakub ekraani nõgusus lisaks silmailule olulisi uuendusi teleka vaatamise kogemuse paremaks muutmisel. Ekraanipeegelduste minimeerimine, sügavustunnetus, laiem vaateväli ning teravam pilt ja palju erksamad värvid on olulised uuendused, mis muudavad teleri vaatamise veelgi mugavamaks ja kvaliteetsemaks.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Reklaam
Kliki siia kommenteerimiseks

Sisuturundus

CEBIT tuleb taas, nüüd uues kuues

Avaldatud:

CEBIT 2018

Mis tuleb eestlasele esimesena meelde, kui mõelda Saksamaa peale? Autod, õlu, vorst? Midagi olulist on veel – suur infotehnoloogia mess CEBIT, mis toimub vahemikus 11-16 juuni. See on läbinud mahuka uuenduskuuri, muutunud on nii sihtgrupp, sisu kui värv.

Neile, kes on tehnoloogiaalaseid uudiseid jälginud, on ilmselt meelde jäänud sellised messid nagu CES või MWC, kuid nende kõrval ei maksa unustada ka suurema külastajatearvuga CEBIT-it. Seda külastas möödunud aastal ligi 200 000 inimest.

CEBIT 2018 katab äri, valitsuse ja ühiskonna digitaliseerimist iga võimaliku nurga alt. Messilt võib leida nii väljapanekuid, konverentse kui ka võrgustike loomist.

Alates eelolevast korrast on messil neli suunda:

  • d!conomy – seitsmes hallis saab tutvuda digitaalse transformatsiooni ning selle trendidega, koguda inspiratsiooni ning äri teha;
  • d!tec – tuleviku tehnoloogiad, alustades immersiivsete tehnoloogiatega, blokiahelaga, tehisintellektiga ja lõpetades liitreaalsusega;
  • d!talk – konverentsid ja töötoad tunnustatumate digitaalajastu liidritega;
  • d!campus – esitlused, elav muusika, tänavatoit – see on uutmoodi suhtlus teiste asjatundjatega.

Soodushinnaga messipileti saab vormistada siin. Sooduskood: PH3S2cNv8r.

Messipileteid saab soetada ka Saksa-Balti Kaubanduskojast:
Tel: +372 6276 944
E-mail: [email protected]

NB! Pileti hind tõuseb alates 28. maist.

Rohkem infot CEBIT-i kohta leiab veebilehelt www.cebit.de

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Uudised

Täna 13 aastat tagasi laeti üles esimene YouTube’i video

Avaldatud:

23. aprillil 2005 laadis YouTube’i kaasasutaja Jawed Karim oma äsja loodud videokeskkonda üles selle kõige esimese video – 18-sekundilise San Diego loomaaias filmitud klipi.

Kuigi video ise on hästi lihtne, näidates taustaks elevante, siis sellel oli suur mõju loodud veebiplatvormi edasisele arengule.

„Pärast kõige esimest klippi hakkas YouTube’i populaarsus hüppeliselt kasvama ning on praeguseks jõudnud nii kaugele, et selles keskkonnas vaadatakse iga päev umbes viis miljardit videot,“ ütles Tele2 Eesti klienditeenindusdirektor Sirli Seliov.

Seliov toob välja mõned põnevamad faktid YouTube’i kohta:

YouTube’i keskkonnas vaadatakse ligi 1 miljard tundi sisu iga päev.

  • Kõige enam vaadatud video on Luis Fonsi ja Daddy Yankee lugu Decpacito, mida on tänaseks vaadatud kokku üle viie miljardi, täpsemalt 5 068 980 605 korda.
  • PSY – Gangnam Style oli põhjus, miks YouTube’il tuli ümber teha vaatamiste numbri loendamine. Enne seda oli võimalik vaatajanumbreid koguda ühele videole kuni 2 147 483 647 ehk üle 2,4 miljardi, kuid Gangnam Style oli sedavõrd populaarne, et purustas esialgse vaatamiste piirangu ning tänaseks on antud videot vaadatud juba 3,1 miljardit korda.
  • Korraga veedetakse YouTube’is keskmiselt 40 minutit.
  • 62 protsenti videokeskkonna kasutajatest on mehed ning nende lemmikvideoteks on jalgpall ja strateegiamängud.
  • YouTube’il on üle 30 miljoni aktiivset kasutajat iga päev; ühes kuus külastab lehte umbes 1,53 miljardit kasutajat.

Kõige esimene YouTube’i video on nähtav siit.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Apple

Apple vahetab välja valitud 13″ MacBook Pro mudelite akud

Avaldatud:

Apple andis teada, et 2016. aasta oktoobrist 2017. aasta oktoobrini toodetud ilma Touch Bar-ita MacBook Pro 13″ mudelite seas on vigase komponendiga arvuteid, mille akud võivad paisuda.

Tootja sõnul ei ole tegu ohtliku veaga, kuid sellegipoolest vahetab Apple probleemsete mudelite akud tasuta välja.

Vigase arvuti tuvastamiseks tuleks Apple’i veebilehel seerianumber sisestada ning positiivse vastuse korral arvuti viia Apple’i garantiipartneri juurde, kes aku välja vahetab.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

POPID POSTITUSED

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: