Uudised

Teadusuuring analüüsib teleekraani kvaliteedi mõju inimese vaatajakogemusele

0

Samsungi ja teadusettevõtte Mindlab International koostöös tehtud uuring võrdleb, kuidas mõjutavad erineva resolutsiooniga telerid inimese aju ja keha ning loovad seeläbi vaatajakogemuse. Uuringus osalejatelt saadud tagasisidest selgus, et teleripildi kvaliteet mõjutab isegi seda, kuidas tajutakse vaadatava programmi sisu – Ultra HD telerist vaadatud sisu hinnati oluliselt kõrgemalt kui Full HD oma.

„Televiisor on meelelahutuse vahend, mille abil soovitakse saada paremaid elamusi, olenemata sellest, kas parasjagu jälgitakse jalgpalli maailmameistrivõistluseid või seriaale. Antud uuring kinnitas, et kvaliteetsem ja kõrgema resolutsiooniga ekraan parandab ka üldist vaatajakogemust, pakkudes kaasahaaravamat elamust,“ rääkis Samsung Eesti juhataja Toomas Tiits.

Teadusettevõtte Mindlab International juhataja ja neuropsühholoog David Lewise sõnul tõestas uuring, et erinev ekraanikvaliteet võib inimese kehas kutsuda esile erinevaid füsioloogilisi reaktsioone, näiteks kiirendada südamerütmi jm. „Mõõtsime inimeste füsioloogilisi reaktsioone, kui nad vaatasid sisu Full HD telerilt ja SUHD telerilt ning leidsime, et kvaliteetsemat SUHD telerit vaadates olid reaktsioonid 38 protsenti tugevamad,“ rääkis Lewis.

Lewise sõnul on antud fenomen, kus teleri ekraani kvaliteedist sõltub vaataja reaktsiooni tugevus, iseloomustatav sõnaga „kaasahaarav“. Lewise sõnul on inimeste jaoks „kaasahaaravamad“ elamused näiteks sõit Ameerika mägedel või kohting meeldiva inimesega. Uuringu teostajad leidsid, et mida kvaliteetsem telepilt, seda kaasahaaravamalt mõjub ka näidatav sisu.

2_720

Uuringu tulemustest selgus, et uusimat Samsungi SUHD telerit vaadates tekkis katseisikutel 25 protsenti tugevam kohalolekutunne – nad olid sisu suhtes tähelepanelikumad ja keskendunud. Tagasisides väitsid uuringus osalejad, et UHD-ekraanilt vaadatud programm tekitas neis positiivsemaid emotsioone; uurijad arvutasid, et koguni 20 protsenti paremaid emotsioone kui Full HD.

Sussexi innovatsioonikeskuses läbiviidud neuropsühholoogilises uuringus „Screen Sensation: The Ultra HD Effect“ osalesid 18–65-aastased katseisikud. Uuring viidi läbi elektroentsefalograafi (EEG) abil, millega mõõdeti katseisikute ajutegevust, naha elektrilist aktiivsust ja südamelöögi sagedust, kui nad vaatasid jalgpallimatši ja filmi UHD ja Full HD telerilt.

UHD ehk ultra-high definition teler näitab ülikõrglahutuse pilti, millel on 4096 korda 2160 pikselirida ehk selliste telerite pilt on neli korda võimsam kui Full HD pilti näitavatel teleritel.

Mindlab International on Brightonis, Ühendkuningriigis tegutsev sõltumatu uuringuettevõte, mis tuginedes neuroteadusele ja psühholoogiale uurib, kuidas ja mida inimesed tunnevad ning mõtlevad.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Uued nutitelefonide mudelid tegid aasta rekordmüügi

Eelmine lugu

Asuse uutel sülearvutitel on imelised 4K ekraanid

Järgmine lugu

Sulle võib ka meeldida:

More in Uudised