Connect with us

Uudised

Teadusuuring analüüsib teleekraani kvaliteedi mõju inimese vaatajakogemusele

Avaldatud:

Samsungi ja teadusettevõtte Mindlab International koostöös tehtud uuring võrdleb, kuidas mõjutavad erineva resolutsiooniga telerid inimese aju ja keha ning loovad seeläbi vaatajakogemuse. Uuringus osalejatelt saadud tagasisidest selgus, et teleripildi kvaliteet mõjutab isegi seda, kuidas tajutakse vaadatava programmi sisu – Ultra HD telerist vaadatud sisu hinnati oluliselt kõrgemalt kui Full HD oma.

„Televiisor on meelelahutuse vahend, mille abil soovitakse saada paremaid elamusi, olenemata sellest, kas parasjagu jälgitakse jalgpalli maailmameistrivõistluseid või seriaale. Antud uuring kinnitas, et kvaliteetsem ja kõrgema resolutsiooniga ekraan parandab ka üldist vaatajakogemust, pakkudes kaasahaaravamat elamust,“ rääkis Samsung Eesti juhataja Toomas Tiits.

Teadusettevõtte Mindlab International juhataja ja neuropsühholoog David Lewise sõnul tõestas uuring, et erinev ekraanikvaliteet võib inimese kehas kutsuda esile erinevaid füsioloogilisi reaktsioone, näiteks kiirendada südamerütmi jm. „Mõõtsime inimeste füsioloogilisi reaktsioone, kui nad vaatasid sisu Full HD telerilt ja SUHD telerilt ning leidsime, et kvaliteetsemat SUHD telerit vaadates olid reaktsioonid 38 protsenti tugevamad,“ rääkis Lewis.

Lewise sõnul on antud fenomen, kus teleri ekraani kvaliteedist sõltub vaataja reaktsiooni tugevus, iseloomustatav sõnaga „kaasahaarav“. Lewise sõnul on inimeste jaoks „kaasahaaravamad“ elamused näiteks sõit Ameerika mägedel või kohting meeldiva inimesega. Uuringu teostajad leidsid, et mida kvaliteetsem telepilt, seda kaasahaaravamalt mõjub ka näidatav sisu.

2_720

Uuringu tulemustest selgus, et uusimat Samsungi SUHD telerit vaadates tekkis katseisikutel 25 protsenti tugevam kohalolekutunne – nad olid sisu suhtes tähelepanelikumad ja keskendunud. Tagasisides väitsid uuringus osalejad, et UHD-ekraanilt vaadatud programm tekitas neis positiivsemaid emotsioone; uurijad arvutasid, et koguni 20 protsenti paremaid emotsioone kui Full HD.

Sussexi innovatsioonikeskuses läbiviidud neuropsühholoogilises uuringus „Screen Sensation: The Ultra HD Effect“ osalesid 18–65-aastased katseisikud. Uuring viidi läbi elektroentsefalograafi (EEG) abil, millega mõõdeti katseisikute ajutegevust, naha elektrilist aktiivsust ja südamelöögi sagedust, kui nad vaatasid jalgpallimatši ja filmi UHD ja Full HD telerilt.

UHD ehk ultra-high definition teler näitab ülikõrglahutuse pilti, millel on 4096 korda 2160 pikselirida ehk selliste telerite pilt on neli korda võimsam kui Full HD pilti näitavatel teleritel.

Mindlab International on Brightonis, Ühendkuningriigis tegutsev sõltumatu uuringuettevõte, mis tuginedes neuroteadusele ja psühholoogiale uurib, kuidas ja mida inimesed tunnevad ning mõtlevad.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Reklaam
Kliki siia kommenteerimiseks

Sisuturundus

CEBIT tuleb taas, nüüd uues kuues

Avaldatud:

CEBIT 2018

Mis tuleb eestlasele esimesena meelde, kui mõelda Saksamaa peale? Autod, õlu, vorst? Midagi olulist on veel – suur infotehnoloogia mess CEBIT, mis toimub vahemikus 11-16 juuni. See on läbinud mahuka uuenduskuuri, muutunud on nii sihtgrupp, sisu kui värv.

Neile, kes on tehnoloogiaalaseid uudiseid jälginud, on ilmselt meelde jäänud sellised messid nagu CES või MWC, kuid nende kõrval ei maksa unustada ka suurema külastajatearvuga CEBIT-it. Seda külastas möödunud aastal ligi 200 000 inimest.

CEBIT 2018 katab äri, valitsuse ja ühiskonna digitaliseerimist iga võimaliku nurga alt. Messilt võib leida nii väljapanekuid, konverentse kui ka võrgustike loomist.

Alates eelolevast korrast on messil neli suunda:

  • d!conomy – seitsmes hallis saab tutvuda digitaalse transformatsiooni ning selle trendidega, koguda inspiratsiooni ning äri teha;
  • d!tec – tuleviku tehnoloogiad, alustades immersiivsete tehnoloogiatega, blokiahelaga, tehisintellektiga ja lõpetades liitreaalsusega;
  • d!talk – konverentsid ja töötoad tunnustatumate digitaalajastu liidritega;
  • d!campus – esitlused, elav muusika, tänavatoit – see on uutmoodi suhtlus teiste asjatundjatega.

Soodushinnaga messipileti saab vormistada siin. Sooduskood: PH3S2cNv8r.

Messipileteid saab soetada ka Saksa-Balti Kaubanduskojast:
Tel: +372 6276 944
E-mail: [email protected]

NB! Pileti hind tõuseb alates 28. maist.

Rohkem infot CEBIT-i kohta leiab veebilehelt www.cebit.de

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Uudised

Täna 13 aastat tagasi laeti üles esimene YouTube’i video

Avaldatud:

23. aprillil 2005 laadis YouTube’i kaasasutaja Jawed Karim oma äsja loodud videokeskkonda üles selle kõige esimese video – 18-sekundilise San Diego loomaaias filmitud klipi.

Kuigi video ise on hästi lihtne, näidates taustaks elevante, siis sellel oli suur mõju loodud veebiplatvormi edasisele arengule.

„Pärast kõige esimest klippi hakkas YouTube’i populaarsus hüppeliselt kasvama ning on praeguseks jõudnud nii kaugele, et selles keskkonnas vaadatakse iga päev umbes viis miljardit videot,“ ütles Tele2 Eesti klienditeenindusdirektor Sirli Seliov.

Seliov toob välja mõned põnevamad faktid YouTube’i kohta:

YouTube’i keskkonnas vaadatakse ligi 1 miljard tundi sisu iga päev.

  • Kõige enam vaadatud video on Luis Fonsi ja Daddy Yankee lugu Decpacito, mida on tänaseks vaadatud kokku üle viie miljardi, täpsemalt 5 068 980 605 korda.
  • PSY – Gangnam Style oli põhjus, miks YouTube’il tuli ümber teha vaatamiste numbri loendamine. Enne seda oli võimalik vaatajanumbreid koguda ühele videole kuni 2 147 483 647 ehk üle 2,4 miljardi, kuid Gangnam Style oli sedavõrd populaarne, et purustas esialgse vaatamiste piirangu ning tänaseks on antud videot vaadatud juba 3,1 miljardit korda.
  • Korraga veedetakse YouTube’is keskmiselt 40 minutit.
  • 62 protsenti videokeskkonna kasutajatest on mehed ning nende lemmikvideoteks on jalgpall ja strateegiamängud.
  • YouTube’il on üle 30 miljoni aktiivset kasutajat iga päev; ühes kuus külastab lehte umbes 1,53 miljardit kasutajat.

Kõige esimene YouTube’i video on nähtav siit.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

Apple

Apple vahetab välja valitud 13″ MacBook Pro mudelite akud

Avaldatud:

Apple andis teada, et 2016. aasta oktoobrist 2017. aasta oktoobrini toodetud ilma Touch Bar-ita MacBook Pro 13″ mudelite seas on vigase komponendiga arvuteid, mille akud võivad paisuda.

Tootja sõnul ei ole tegu ohtliku veaga, kuid sellegipoolest vahetab Apple probleemsete mudelite akud tasuta välja.

Vigase arvuti tuvastamiseks tuleks Apple’i veebilehel seerianumber sisestada ning positiivse vastuse korral arvuti viia Apple’i garantiipartneri juurde, kes aku välja vahetab.

Kui leidsid kirjavea, palun anna meile sellest teada, märgistades kirjavea ja vajutades samal ajal alla klahvid Ctrl ja Enter.

Jätka lugemist

POPID POSTITUSED

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: